کد خبر: ۲۸۳۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۱ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - 2021June 21
موارد قبلی این سندرم در بزرگسالان در افراد زیر ۵۰ سال ثبت شده است.
شفاآنلاین>سلامت>محققان دانشگاه پزشکی کامینگ در مطالعه اخیر خود متوجه عارضه‌ای نادر اما ممکن در بهبودیافتگان کرونایی بزرگسال به نام سندرم التهابی چند سیستمه شدند.
به گزارش شفاآنلاین: در موارد نادر بزرگسالانی که از کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند ممکن است دچار سندرم التهابی چند سیستمه شوند و پزشکان باید این احتمال را در بزرگسالان با علائم خاص در نظر بگیرند.

پیرمرد ۶۰ ساله‌ای که چهار هفته قبل آزمایش کرونای آن مثبت اعلام شد، برای طیفی از علائم از جمله تنگی نفس طولانی مدت، تب شدید، تورم و خستگی مفرط به بیمارستان مراجعه کرد که نتیجه آزمایشش تورم قلب و ریه و همچنین سایر موارد را نشان می‌داد.

یک متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه پزشکی کامینگ، در این باره می‌گوید: با توجه به سابقه اخیر برخی از بیماران در مورد عفونت سارس-کوو ۲، با توجه به بروز علائمی از قبیل تب بدون علائم موضعی، تغییرات مخاط دهان، لنفادنوپاتی گردن رحم، ملتحمه و تغییرات اندام تحتانی ما به التهاب سندرم پس از کووید-۱۹ مشکوک بودیم؛ یک عارضه غیرمعمول، اما شدید در کودکان و نوجوانان آلوده به سارس-کوو ۲، سندرم التهابی چند سیستمه در کودکان (MIS-C) و همچنین بیماری مانند کاوازاکی است.

موارد قبلی این سندرم در بزرگسالان در افراد زیر ۵۰ سال ثبت شده است. محققان توصیه می‌کنند سن نباید تشخیص بالقوه را محدود کند. آن‌ها نتیجه گیری می‌کنند برخلاف MIS-C در حال حاضر نیازی به گزارش موارد MIS-A به مقامات استانی یا ایالتی نیست، اما برای تسهیل تحقیقات و بهبود بیمار باید این مورد را مدنظر قرار داد.
برچسب ها: سندرم ، التهاب ، کرونا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: