کد خبر: ۲۸۳۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - 2021June 20
4زن و مرد جوان اشتیاق زیادی برای سوار شدن به ترن هوایی داشتند و بعد از دقایقی انتظار، نوبت‌شان شد. آنها در ترن هوایی نشستند و کمربندهایشان بسته شد و ترن حرکت کرد
شفاآنلاین>سلامت>نقص در ترن هوایی یکی از شهربازی‌های اصفهان باعث گرفتار شدن 4نفر در ارتفاع شد. با این حال آتش‌نشانان در عملیات نفس‌گیری که 80دقیقه طول کشید موفق شدند افراد گرفتار شده را که دچار ترس و وحشت شده بودند به سلامت پایین بیاورند.

به گزارش شفاآنلاین: شامگاه جمعه، 28خرداد‌ماه امسال خانواده‌های زیادی به شهربازی شهررویاهای اصفهان رفته بودند تا آخرین جمعه خرداد‌ماه را با هیجان بگذرانند. هر کس سعی می‌کرد با یکی از وسایل بازی خودش را سرگرم کند و ترن هوایی هم طرفداران زیادی داشت.

در این بین 4زن و مرد جوان اشتیاق زیادی برای سوار شدن به ترن هوایی داشتند و بعد از دقایقی انتظار، نوبت‌شان شد. آنها در ترن هوایی نشستند و کمربندهایشان بسته شد و ترن حرکت کرد. ترن بخش زیادی از مسیر پرپیچ‌وخم و هیجان‌انگیزش را طی کرد اما درحالی‌که به بالاترین ارتفاع خود رسیده بود ناگهان همان‌جا متوقف شد.

4سرنشین آن ابتدا فکر می‌کردند این توقف هم بخشی از برنامه ترن هوایی برای هیجان بیشتر آنهاست و قرار است تا چند لحظه دیگر به‌طور ناگهانی به مسیر ادامه دهد اما این‌طور نبود. متصدی دستگاه که از این توقف تعجب کرده بود تلاش کرد دوباره ترن را به حرکت درآورد اما ترن از جای خود تکان نمی‌خورد. گویا دستگاه دچار نقص فنی شده بود. متصدی دستگاه باز هم تلاش کرد تا شاید بتواند دستگاه را راه بیندازد اما تلاش‌هایش فایده‌ای نداشت. این در حالی بود که 4زن و مرد جوان دیگر متوجه شده بودند توقف ترن بخشی از بازی نیست و آنها در ارتفاع گرفتار شده‌اند. به همین دلیل ترس همه وجودشان را فرا گرفته بود. در چنین شرایطی بود که ماجرا به آتش‌نشانی اصفهان گزارش شد و دقایقی بعد نخستین گروه از نجات‌گران خود را به شهربازی رساندند.

با اینکه ارتفاع ترن هوایی چندان زیاد نبود و نردبان‌های مخصوص آتش‌نشانی آماده بودند اما پیچ در پیچ بودن مسیر ترن هوایی باعث می‌شد که آنها نتوانند از نردبان استفاده کنند و تنها راه ایجاد کارگاه در آنجا و استفاده از طناب و تجهیزات صخره‌نوردی بود. ایجاد کارگاه نیز زمان‌بر بود و 4زن و مرد گرفتارشده باید بیشتر شرایط ترسناکی را که در آن قرار گرفته بودند، تحمل می‌کردند. گروهی از نجات‌گران آتش‌نشانی که تبحر زیادی در عملیات امداد و نجات کوهستان داشتند، تلاش‌های خود را با ایجاد کارگاه در ترن هوایی آغاز کردند. همزمان تعدادی دیگر مشغول ایمن‌سازی‌ محل حادثه شدند و به 4 فرد حادثه‌دیده اطمینان دادند که به‌زودی نجات پیدا خواهند کرد. آنها وقتی توانستند خود را به ترن برسانند با مشکل دیگری مواجه شدند.

کمربندهای محافظ آن طوری بود که در صورت توقف ترن به‌طور اتوماتیک قفل می‌شد و راهی برای باز کردن آن وجود نداشت. خلاص کردن 4نفر از این کمربندها، آن هم در ارتفاع کار دشواری بود. با این حال نجات‌گران دقت را فدای سرعت نکردند و یک‌به‌یک آنها را خلاص کرده و با استفاده از تجهیزات ویژه آنها را به پایین منتقل کردند. با اینکه این عملیات حدود 80دقیقه طول کشید اما سرانجام هر 4نفر آنها به پایین منتقل شدند.

در همین حال فرهاد کاوه‌آهنگران، سخنگوی آتش‌نشانی اصفهان درباره این حادثه  گفت: این حادثه ساعت۲۲:۴۳دقیقه جمعه به آتش‌نشانی اصفهان گزارش شد و همکارانم از ایستگاه‌های ۱۵ و ۲۳ همراه با نردبان نجات راهی محل حادثه شدند و در جریان عملیاتی سخت و نفس‌گیر موفق شدند 4نفر را که شامل 2مرد ۳۶ و ۳۷ساله و 2زن ۳۲ساله بودند از دستگاه ترن هوایی نجات دهند. به‌گفته وی در این حادثه به هیچ‌کس آسیبی نرسید و دلیل وقوع این حادثه از سوی مسئولان شهربازی دردست بررسی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: