کد خبر: ۲۸۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۲۶ تير ۱۳۹۳ - 2014July 17
شفا آنلاين-انتشار ویدئوی کودک‌آزاری یک نیروی خدماتی در مهد کودکی در استان اردبیل، موجب تأثر و حساسیت جامعه در هفته گذشته شد.
به گزارش شفا آنلاين،پس از این‌که این ویدئو توسط هزاران نفر کاربر فضای مجازی دیده شد، جامعه به ناگهان با این پرسش مواجه شد که چگونه می‌توان به مراکز خدماتی اینچنینی ااعتماد کرد و آیا داشتن یک مجوز از بهزیستی می‌تواند اعتماد والدین را به سلامت کودک خود پس از سپردن به مهدهای کودک تضمین کند؟

به دلیل بروز همین حساسیت اجتماعی در برابر حادثه اتفاق افتاده در مهد کودک اردبیل، دیروز معاون امور اجتماعی بهزیستی با حضور در نشست خبری به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

محمد نفریه با این‌که به نشست خبری آمده بود تا خبرهای جدیدی از اقدامات بهزیستی برای جلوگیری از تکرار چنین حوادث تلخی را بدهد، با این حال به بیان اقدامات سال گذشته بهزیستی، آمارهای موجود و همچنین مشکلات مالی مهدهای کودک پرداخت و در نهایت گفت که هزینه نگهداری از کودکان از هزینه تحصیل دکترها بیشتر است. نفریه در این نشست خبری گفت: سال گذشته پروانه بهره‌برداری و مجوز تأسیس 70 مهدکودک لغو شد. لغو این تعداد پروانه مهدکودک بعد از تذکر، جریمه، عزل مسئول فنی و تغییر مکان صورت گرفته است. وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 17 هزار و 800 مهدکودک زیر نظر این سازمان در سراسر کشور فعال هستند و 750 هزار کودک از خدمات این مراکز بهره‌مند می‌شوند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: 150 هزار پرسنل زن در مهدهای کودک زیر نظر این سازمان مشغول فعالیت هستند و محیط کار این مهدهای کودک با مسئولیت بانوان اداره می‌شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان این‌که به ازای هر 20 کودک باید یک مربی و یک کمک مربی وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: این قانون هم‌اکنون در مهدهای کودک ما لحاظ می‌شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی درباره انتشار تصاویری از کودک‌آزاری در مهدکودکی در اردبیل گفت: در آن روز مربی حضور پیدا نکرده بود، بنابراین کمک مربی از این فرد که جزو کادر خدماتی بوده کمک گرفته است. وی ادامه داد: فرد خاطی در مورد کودک آزاری در مهدکودک جزو افراد تحصیلکرده و متخصص نبوده است.

نفریه افزود: این سازمان همواره برای تعیین شهریه‌ها تحت فشار بوده و میزان بالای شهریه‌ها مورد انتقاد قرار داشته است در حالی که مردم توجه نمی‌کنند که هزینه‌های نگهداری از کودک در مهدکودک‌ها حتی از هزینه‌ای که برای دانشجویان مقطع دکترا می‌شود بیشتر است زیرا کودکان مسائل تغذیه‌ای و بهداشتی خاص خود را دارند.

در این نشست خبری، با توجه به آمادگی ذهنی جامعه بر اثر حادثه هفته پیش، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از نرخ جدید شهریه مهدهای کودک سخن گفت.

وی با بیان این‌که نرخ جدید شهریه مهدهای کودک مانند 2 سال گذشته در شهریورماه ابلاغ می‌شود، گفت: نصب دوربین‌های مدار بسته برای تمامی مهدهای کودک دشوار است، چون با توجه به استیجاری بودن فضای مهدهای کودک، هزینه‌های تمام شده در صورت نصب دوربین افزایش می‌یابد و مهد کودک به یک خدمت لوکس و غیرقابل استفاده برای خانواده‌ها تبدیل می‌شود.

وی افزود: مهدهای سه ستاره باید به دوربین مجهز باشند، اما اکنون مشغول مطالعه هستیم تا مهدهای یک و دو ستاره را نیز به دوربین مجهز کنیم.

وی با بیان این‌که سازمان سیستم نظارتی خاصی دارد و هرساله نیز تقویت می‌شود، گفت: والدین می‌توانند با استفاده از پیامک بازرسی با سامانه 3000853 علاوه بر شکایت حضوری اقدام کنند.
 
ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: