کد خبر: ۲۸۳۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - 2021June 15
دانشمندان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، روش جدیدی را برای حفظ درمان مبتنی بر سلول‌های بنیادی جنینی برای تخریب ماکولای وابسته به سن کشف کرده‌اند.
شفاآنلاین>سلامت>دانشمندان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، روش جدیدی را برای حفظ درمان مبتنی بر سلول‌های بنیادی جنینی برای تخریب ماکولای وابسته به سن کشف کرده‌اند.

به گزارش شفاآنلاین:تحقیقاتی جدید که به تازگی در مجله ساینتیفیک ریپورتس منتشر شده است، شرایط برای انجماد یا یخ زدگی، ایمپلنت متشکل از یک لایه سلول‌های چشمی تولید شده از سلول‌های بنیادی جنینی انسان را پشتیبانی می‌کند که توسط داربست انعطاف پذیر به اندازه ۳/۶ میلی متر پشتیبانی می‌شود.

این ایمپلنت در حال حاضر برای آزمایش AMD، دلیل اصلی نابینایی در جمعیت پیر، در مرحله بالینی است. نتایج نشان می‌دهد ایمپلنت می‌تواند منجمد شود، برای مدت طولانی ذخیره شده و در مکان‌های بالینی توزیع شود که برای ذوب شدن و بلافاصله در چشم بیماران مبتلا به تخریب ماکولا کاشته شود. ظرفیت حفظ انجماد و سایر روش‌های درمانی مبتنی بر سلول، ماندگاری را افزایش می‌دهد و توزیع تقاضا را در مکان‌های بالینی دور امکان پذیر می‌کند و تعداد بیماران قادر به بهره‌مندی از چنین درمان‌هایی را افزایش می‌دهد.

گزارش منتشر شده توسط نویسنده ارشد، بریتنی پنینگتون و همکارانش به مرحله مهمی دست می‌یابد که ایمپلنت‌های چشمی را یک قدم به درمانگاه نزدیک می‌کند. پنینگتون، رئیس توسعه فرآیند در RPT و دستیار دانشمند پروژه در UC سانتا باربارا، گفت: این اولین گزارش منتشر شده است که زنده ماندن و عملکرد بالای سلول‌های چسبی چسبنده به دنبال انجماد را حتی پس از ذخیره سازی طولانی مدت منجمد نشان می‌دهد.

این مطالعه نشان می‌دهد ایمپلنت‌های انجماد از نظر ظاهر، بیان ژن و عملکرد سلولی با نمونه‌های غیر انجماد قابل مقایسه هستند. دنیس او، استاد UCSB و نویسنده ارشد گفت: این پیشرفت بزرگی در توسعه روش‌های درمانی سلول با استفاده از یک صفحه سلول یا یک لایه سلول است، زیرا می‌توانید آن‌ها را به عنوان محصول نهایی منجمد کرده و در سراسر جهان حمل کنید.

ایمپلنت مورد استفاده در این مطالعه شامل سلول‌های اپیتلیال رنگدانه‌ای شبکیه (RPE) درجه بالینی مشتق شده از سلول‌های بنیادی جنینی انسان ساخته شده از پارلین فوق‌العاده نازک است که توسط مهندسان موسسه فناوری کالیفرنیا طراحی شده است.

ایمپلنت حاصل از سلول‌هایی متصل به داربست است که امکان انتقال هدفمند سلول‌های درمانی به منطقه بیمار را در چشم فراهم می‌کند. یک فرمولاسیون بدون انجماد از این روش درمانی سلولی در یک آزمایش بالینی فاز I / IIa در حال انجام است که توسط RPT حمایت مالی می‌شود. فرمولاسیون منجمد شده توسط کار پنینگتون و همکارانش آزمایش‌های بالینی پیش بینی شده فاز IIb و فاز III و همچنین تجاری سازی نهایی و کاربرد بالینی محصول را تسهیل می‌کند.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: