کد خبر: ۲۸۲۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - 2021June 13
نحوه تخصیص نرخ ارز، مبارزه با رانت و فساد، خرید حداکثری از داخل، رفع موانع اولیه تولید، از جمله تقاضا‌های تولید کنندگان است. امروزه انبار انباشت کالا‌ها در زمان تحریم علتش مشخص نیست.
شفاآنلاین>سلامت>نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس بااشاره به ایجاد کمیته تجهیزات پزشکی، این کمیسیون را حامی تولید کنندگان داخلی عنوان کرد.
به گزارش شفاآنلاین:سید جلیل میر محمدی نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس عصر امروز درهمایش فعالان صنعت تجهیزات پزشکی کشور با اشاره به مشکلات موجود اظهار کرد: مجلس یازدهم کمیته‌ای تحت عنوان تجهیزات پزشکی و ملزومات آزمایشگاهی در کمیسیون تشکیل داده و هدف این کار حمایت از تولید کنندگان است. اگر به دنبال خنثی سازی تحریم‌های دشمنان هستیم حمایت از شرکت‌های دانش بنیان باید انجام شود.

او ادامه داد: صنعت تجهیزات پزشکی اشتغالی بر پایه فارغ التحصیلان دانشگاهی ایجاد کرده و تولیدات داخلی باعث شده است تا ارز کمی از کشور خارج شود.

میر محمدی بیان کرد: تولید کالا‌های داخلی باعث عزت کشورمان در عرصه بین المللی محسوب می‌شود. امروزه فساد‌ در عرصه‌های مختلف باعث شده است تا مانع بر سرراه تولید داخل قرار بگیرد و این فساد‌ها به علل مختلفی تولیدات داخلی را آزار داده است.

او افزود:مجلس و به ویژه کمیسیون بهداشت برای رفع موانع تولید وشرکت‌های تجهیزات پزشکی پای کار است و حمایت‌های لازم را از تولید کننده کشور انجام خواهیم داد. روی کارآمدن دولت خوب می‌تواند ما را در حمایت از تولید کننده داخلی کمک کند.

میر محمدی گفت: یکی از جا‌هایی که باید مبارزه با فساد توسط قوه قضائیه و مقننه انجام گیرد حوزه تجهیزات پزشکی است و این موضوع تا به امروز در این دولت روی زمین مانده که عدم همکاری و هم افزایی بین تولیدکننده کنندگان است.

ارجح دانستن واردات برخی کالا‌ها علی رغم تولید در داخل
در ادامه مراسم احمد مسلمی رئیس کمیته تجهیزات پزشکی ستاد مردمی آیت الله رییسی و رئیس انجمن صنفی تجهیزات پزشکی گفت: در دوران کرونا شرکت‌های تولیدی تجهیزات پزشکی کمک بزرگی به نظام سلامت داشته اند وامیدوارم با انتخاب آقای رییسی بسیاری از مشکلات برطرف شود.

او افزود: اختصاص ارز‌ها، ارجح دانستن واردات برخی کالا‌ها نسبت به تولید آن در کشور از جمله مشکلات پیش روی ما است؛ باور قلبی دارم که حضرت آقای رییسی در زمینه رفع مشکلات حوزه سلامت اقدامات خوبی را انجام خواهد داد.

در ادامه مراسم یعقوب زاده رییس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان تجهیزات پزشکی گفت:سرمایه‌ها باید در زمینه تولید تجهیزات پزشکی مدیریت شود. امروزه درگیر واکسن هستیم و به موضوع تجهیزات پزشکی به خوبی توجه نشده است.

او ادامه داد: تولیدات شرکت‌های داخلی تجهیزات پزشکی باعث شده است تا درد و رنج مردم کاهش پیدا کند, در دوران کرونا نمره تجهیزات پزشکی کمتر از ۲۰ نیست. درخواست ما این است که تجهیزات پزشکی زیر نظر وزیر بهداشت باشد و از رییس جمهور آینده تقاضامندیم که در انتخاب وزرا تخصص هارا مد نظر قرار بدهند.

انتهای پیام/

یعقوب زاده بیان کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی در حدود ۱۰۰محصول داریم که استاندارد‌های اروپا را کسب کرده اند.

در ادامه مراسم مریم قاسمی دبیر انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان تجهیزات پزشکی و دندان پزشکی گفت: مشکلات موجود تجهیزات پزشکی بررسی و نتایج آن به صورت گزارش مطالعه و در زمینه رفع مشکلات راهکار‌ها را سنجیده می‌شود.

او ادامه داد: نحوه تخصیص نرخ ارز، مبارزه با رانت و فساد، خرید حداکثری از داخل، رفع موانع اولیه تولید، از جمله تقاضا‌های تولید کنندگان است. امروزه انبار انباشت کالا‌ها در زمان تحریم علتش مشخص نیست.

قاسمی گفت: امروزه نظارت بر تولید دقیق نیست. در دوران کرونا واردات ماشین آلات تولید ماسک آزاد و واردات مواد اولیه تولید ماسک ممنوع شده و همین موضوع سبب شده تا کیفیت تولیدات تحت تاثیر قرار بگیرد.
برچسب ها: کمسیون ، بهداشت ، مجلس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: