کد خبر: ۲۸۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۲۵ تير ۱۳۹۳ - 2014July 16
شفاآنلاین-رییس سازمان غذا و دارو گفت: با توجه به تفاهمنامه ای که بین وزارت بهداشت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پوشش بیمه ای داروهای منعقد شده، پیش بینی می کنیم تعداد اقلام دارویی تحت پوشش بیمه ها از 280 قلم به 380 قلم دارو تا پایان تیر ماه برسد.
به گزارش شفاآنلاین،«رسول دیناروند» افزود: این تعداد قلم دارو که به فهرست دارویی رسمی کشور اضافه خواهد شد، عمدتا برای افراد مبتلا به بیماری های مزمن و صعب العلاج است.

وی با تاکید بر حمایت وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو از بیماران ادامه داد: آنچه مسلم است، داروهای مورد نیاز بیماران بویژه بیماران خاص و صعب العلاج، مورد حمایت وزارت بهداشت قرار دارد و سعی می کنیم که مردم در تامین دارو، کمتر دچار مشکل شوند.

دیناروند گفت: امسال دولت با استفاده از یارانه دارو، حدود یکهزار و 100 میلیارد تومان برای حمایت از داروهای بیماران خاص پرداخت می کند، سهم بیمه ها نیز برای حمایت از این اقلام دارویی، یکهزار و 300 میلیارد تومان است و خود بیماران نیز بخشی از هزینه ها را برای این داروها می پردازند.

دیناورند افزود: در مجموع حدود دو هزار و 900 میلیارد تومان از بازار دارویی کشور زیر پوشش حمایت ویژه دولت و بیمه ها است.

معاون وزیر بهداشت گفت: خط قرمز سازمان غذا و دارو برای داروهای بیمه ای، فهرست رسمی ایران است، زیرا برخی پزشکان خارج از این فهرست رسمی، دارو برای بیماران تجویز می کنند که وزارت بهداشت از آنها حمایت نمی کند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: