کد خبر: ۲۸۲۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۸ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - 2021May 31
در پرواز‌های هند به ایران ۶ بیمار شناسایی شده و دوستان در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران که مسئولیت رعایت پروتکل و تست را بر عهده دارند این کار را انجام دادند.
شفاآنلاین>سلامت>استاندار تهران درباره آمار‌های کرونایی و همچنین واکسیناسیون گروه‌های مختلف توضیحاتی داد.
به گزارش شفاآنلاین:انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران اظهار کرد: نسبت به پیک چهارم کرونا ۴۹ درصد کاهش بستری بیماران عادی را داشته ایم به صورتی که هم اکنون ۴ هزار و ۶۲۵ بستری در بیمارستان‌های استان داریم.

وی ادامه داد: در استان تهران فوتی‌ها   ۴۹ درصد کاهش پیدا کردند و تعداد بیماران کرونایی از سه رقمی به  ۷۳ نفر رسیده است و همچنین ۲۹.۵ در صد بستری‌ها در بخش‌های ویژه کاهش پیدا کرده است. این آمار‌ها نشان دهنده آن است که با اتخاذ تدابیر لازم و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اطلاع رسانی خوبی که به کمک رسانه ها انجام شده، این شرایط برای استان تهران فراهم شده  است.

استاندار تهران بیان کرد: در استانی که پیچیدگی های خاص خود را دارد و بالغ بر ۱۴ میلیون نفر جمعیت دارد توانسته ایم این توفیقات را کسب کنیم، ولی واقعیت این است که هنوز به درجه‌ای  از ثبات و پایداری نرسیدیم و هرگونه عادی انگاری و رها کردن مسأله نظارت و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می‌تواند شرایط را به حالت صعودی بر گرداند.

وی گفت: از نیاز‌های دانشگا‌ههای علوم پزشکی و مطالباتی که از سازمان‌های بیمه گر داشتند، سازمان تامین اجتماعی کشور ۳۰۰ میلیارد از مطالبات دانشگاه‌ها را پرداخت کرده است.

وی تصریح کرد: اثر بخشی واکسن کرونا، خود را مبتنی بر شواهد نشان داده است، کادر درمان و کسانی که در حوزه سلامت، پیشگیری و درمان بیماری کویید ۱۹ بودند، اولین گروه دریافت کننده واکسن بودند.  هیچ علائم خاصی از مبتلا شدن به بیماری در این افراد و فوت آن‌ها بعد از تزریق واکسن کرونا به علت کرونا نداشته ایم. این نشان دهنده اثرگذاری خوب این واکسن است.

استاندار تهران افزود:گروه بعدی هم افراد بالای ۸۰ سال بودند که واکسن را دریافت کردند و بررسی آمار نشان می‌دهد که به شدت میزان بستری آن‌ها در حال کاهش است. هفته قبل ۱۰.۶ درصد بستری افراد بالای ۸۰ سال داشتیم که به ۸ درصد رسیده است.

محسنی بندپی بیان کرد: در استان تهران ۷۴ پایگاه و مرکز را برای تزریق واکسن در نقاط مختلف استان برنامه ریزی کرده ایم که از استاندارد‌های لازم برخوردار است و همچنین تا به امروز ۷۵۵ هزار واکسن در استان تهران تزریق شده است.

وی اظهار کرد: از ۱۲ تا ۱۷ خرداد منع تردد بین استانی خواهیم داشت و ما خواهش میکنیم که مسافرت‌ها را بعد از تزریق واکسیناسیون کرونا انجام دهند. خبر‌هایی می‌آید که ویروس کرونا هندی در کشور دیده شده است و این چرخش ویروس و مسافرت‌ها باعث می‌شود استان‌هایی که وضعیت خوبی دارند درگیر شوند و حتما باید این محدودیت‌ها را با نظارت شدیدتر دنبال کنیم.

محسنی بندپی افزود: در پرواز‌های هند به ایران ۶ بیمار شناسایی شده و دوستان در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران که مسئولیت رعایت پروتکل و تست را بر عهده دارند این کار را انجام دادند. بعضی از این مسافران همکاری لازم را نداشتند که ما تکلیف کردیم که همه مسافران باید حتما موارد قرنطینه را رعایت کنند و نباید کسی هم از این کار تخطی کند و حتما باید برخورد‌های حقوقی صورت گیرد.
برچسب ها: کاهش ، بستری ، کرونا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: