کد خبر: ۲۸۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۲۳ تير ۱۳۹۳ - 2014July 14
شفاآنلاین-رئیس سازمان غذا و دارو گفت: من هیچ وقت ادعا نمی‌کنم، تعداد اقلام دارویی که در کشور کمبود دارند به صفر رسیده است اما واقعیت این است، داروهای که کمبود غیر قابل جایگزین دارند در کشور تعدادشان انگشت شمار شده است.
به گزارش شفاآنلاین،رسول دیناروند  درباره کمبودهای دارویی در کشور توضیح داد: کمبودهای دارویی که در سال گذشته بحرانی شده بود اکنون کاملاً مدیریت شده است و دیگر چیزی به عنوان بحران کمبود دارو در کشور نداریم.

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: برخی داروهایی که برخی از بیماران از آن به عنوان کمبود دارویی یاد می‌کنند؛ عمدتاً مربوط به داروهایی است که مشابه تولید داخل دارند و این یک سیاست کلان مملکتی است که در مورد اقلامی که تولید با کیفیت داخلی دارند، محدودیت واردات اعمال شود اما متأسفانه برخی پزشکان و بیماران این مسئله را رعایت نمی‌کنند و اصرار دارند که از یک داروی برند خاص استفاده کنند در حالی که مشابه داخلی آن وجود دارد.

وی گفت: داروهایی که مشابه تولید داخل با کیفیت دارند، وارداتشان محدود شده و گاهی حتی ممنوع شده است، بنابراین چنین مواردی را اصلاً نباید در فهرست کمبودهای دارویی درج شود.

دیناروند تأکید کرد: من هرگز نگفته‌ام کمبودهای دارویی در کشور به صفر رسیده است اما با اقداماتی که انجام شده تعداد اقلام دارویی که کمبود غیر قابل جایگزین دارند، تعدادشان انگشت شمار شده است و خوشبختانه دیگر نگرانی از کمبود دارو در کشور نداریم اما محدودیت واردات داروهایی که مشابه تولید داخل دارند یک سیاست کلان کشوری است که اجرا می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: