کد خبر: ۲۷۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۲۳ تير ۱۳۹۳ - 2014July 14
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خصوص ابطال حق فنی داروخانه ها ازسوی دیوان عدالت اداری گفت: در حقیقت حق فنی داروخانه ها باید به پزشک داروسازی که در آنجا با حضورش به لحاظ فنی داروها را بررسی می کند، تعلق بگیرد.
دکتر سلیمان عباسی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: این درحال است که در اکثر داروخانه های ما داروساز فنی وجود ندارد یا در صورت وجود، ساعات کوتاهی در آنجا حضور می یابد و  در سایر ساعات شبانه روز نیست.

وی ادامه داد: بنابراین زمانی که  داروساز و مسول فنی در داروخانه حضور ندارد، دریافت حق فنی به چه معناست؟

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آیا فردی که در داروخانه از روی نسخنه دارو را به بیمار می دهد باید حق فنی دریافت کند؟

وی تصریح کرد: در داروخانه های کشور یکسری افراد با طی دوره تخصصی تنها دارو را از روی نسخه تحویل می دهند و به لحاظ فنی از ترکیبات دارویی هیچ گونه اطلاعاتی ندارند.

عباسی به خبرنگار شفا آنلاین گفت:با توجه به مطالب بسیار زیادی که از سوی مردم از سراسر کشور دریافت شده و نیز با استناد  به مفاد مربوط به حضور مسول فنی در شیفت داروخانه ای که مسئول فنی حضور ندارد،پس تعلق گرفتن حق فنی به وی معنایی ندارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: