کد خبر: ۲۷۹۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۱ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021April 29
در سال گذشته ۲۶ هزار و ۲۷۵ مورد ماموریت و خدمات امداد و نجات انجام و به بیش از ۲۰۷ هزار نفر از آسیب دیدگان حوادث مختلف خدمات رسانی شد.
شفاآنلاین>سلامت>معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره جزئیات اقدامات امدادی انجام شده در سال جاری توضیحاتی داد.
به گزارش شفاآنلاین:محمد باقر محمدی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر  با اشاره به ماموریت های امداد و نجات در سال جاری اظهار کرد: ماموریت‌های امداد و نجات نسبت به مدت مشابه نوروز ۹۹، با رشد ۱۸ درصدی رو به رو بود، اما نسبت به نوروز ۹۸ با ۶۶ درصد کاهش همراه شده است، همچنین ماموریت‌های امداد و نجات ترافیکی نسبت به نوروز ۹۹ رشد ۲۳ درصدی و نسبت به نوروز ۹۸ کاهش ۴۰ درصدی داشته است.

او با اشاره به جذب نیروهای امدادی در سازمان امداد و نجات تصریح کرد: در پایان سال ۹۹ با موافقت ریاست جمعیت تعدادی از نیرو‌های داوطلب که دارای درجه ایثار بودند از طریق قرارداد ساعتی به عنوان نیرو‌های پایگاه جذب شدند و در پایان سال ۹۹ نیز آزمون درجه ایثار در سطح کشور برگزار شد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر عنوان کرد: همچنین در سال ۱۴۰۰ ساماندهی امدادگران و نجاتگران و برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برنامه ریزی شده است و  پس از ماه مبارک رمضان مرحله اعتراض به نتایج آزمون ایثار برگزار خواهد شد و امسال نیز انتخابات باشگاه امدادگران و نجاتگران هم در سطح کشور برگزار خواهد شد.

او با اشاره به انجام ۳ هزار و ۱۵۰ عملیات نجات فنی، افزود: در سال گذشته ۲۶ هزار و ۲۷۵ مورد ماموریت و خدمات امداد و نجات انجام و به بیش از ۲۰۷ هزار نفر از آسیب دیدگان حوادث مختلف خدمات رسانی شد. در این مدت ۱۳ هزار و ۲۳۸ مصدوم و بیمار به مراکز درمانی از طریق زمینی و هوایی منتقل شدند.

محمدی با اشاره به رهاسازی ۳۷۸۹ مصدوم ناشی از سوانح ترافیکی افزود: همچنین به بیش از ۱۷ هزار نفر از آسیب دیدگان و افراد در راه مانده اسکان اضطراری داده شد.
برچسب ها: کاهش ، ماموریت ، امداد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: