کد خبر: ۲۷۹۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021April 27
در عین حال با تکیه بر تولید داخلی توانستیم فاز سوم آزمایش بالینی یکی از معتربرترین و مؤثرترین واکسن‌های جهان که در پاستور با انتقال دانش فنی از کوبا انجام می‌شود
شفاآنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، بر ضرورت تسریع در آغاز برنامه واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در کشور تاکید کرد.
به گزارش شفاآنلاین:سعید نمکی، روز سه شنبه در ارتباط ویدئو کنفرانسی با تبریز، بر اهمیت تسریع در آغاز برنامه واکسیناسیون کشوری علیه کووید ۱۹ تاکید کرد.

وزیر بهداشت افزود: همه تلاش خودشان را گذاشتند تا نفس‌های مؤمنین گرفتار کرونا راحت‌تر از قبل باشد. از همه همکارانم در سراسر کشور که در مدیریت موج چهارم بیماری بسیار بسیار خوب و زیبا عمل کردند و بیش از آنچه که ما فکر می‌کردیم، توانستند بر تسلط بر این موج موفق باشند و از دکتر ریسی هم تشکر می‌کنم که امروز در استان تبریز برای آغاز فاز دوم واکسیناسیون همگانی حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: در زمینه واکسیناسیون از همه کسانی که فاز یک را مدیریت کردند تشکر می‌کنم. گرچه آغاز راه بود، مشکلات و کندی‌هایی داشت که بعضاً مورد قبول من نیست، اما به هر حال کار تازه‌ای بود و هر کار تازه‌ای ممکن است فراز و فرودهایی داشته باشد. اما خوشحالم که علی‌رغم همه دغدغه‌هایی که برای تهیه واکسن داشتیم، چه با سازوکار کووکس و چه از قراردادهایی که از ماه‌ها پیش با شرکت‌های خارجی بسته بودیم و متأسفانه با مشکلات ناشی از تولید آن‌ها و تامین‌کنندگان، دیرتر از موعد و کمتر از حد مورد نظر واکسن دریافت کردیم، اما با دو هفته تأخیر توانستیم جمعیت گروه هدف اول را واکسینه کنیم و امروز خوشحالیم که در موعد مقرر فاز دوم واکسیناسیون کشوری را داریم آغاز می‌کنیم.

نمکی افزود: در عین حال با تکیه بر تولید داخلی توانستیم فاز سوم آزمایش بالینی یکی از معتربرترین و مؤثرترین واکسن‌های جهان که در پاستور با انتقال دانش فنی از کوبا انجام می‌شود را آغاز کنیم و همچنین واکسنی که در مجموعه برکت است به فاز سوم رسید

برنامه واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال از امروز در آذربایجان شرقی آغاز شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: