کد خبر: ۲۷۸۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021April 22
مسافران در صورت مشاهده هر گونه تخلف، شکایت و یا انتقادی از شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند به سامانه حقوق مسافران مراجعه کنند و سازمان هواپیمایی بلافاصله به این موضوعات ورود می‌کند.
شفاآنلاین>سلامت>سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: یک شرکت هواپیمایی کاملا بی توجه در پاسخگویی به شکایات مردمی معرفی شده است.
به گزارش شفاآنلاین:محمدحسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشور در راستای رعایت حقوق مسافران نظارت و بازرسی خود را بر عملکرد تمامی شرکت‌های هواپیمایی افزایش داده است، گفت: طبق بررسی و پژوهش‌های انجام شده بر عملکرد سامانه حقوق مسافر در فروردین ماه ۱۴۰۰، به ۹۶ درصد شکایات مسافران از عملکرد شرکت‌های هواپیمایی داخلی و شرکت‌های خدمات مسافرت هوایی در سامانه سازمان هواپیمایی کشوری پاسخ داده شده است.

او با بیان اینکه تمامی شرکت‌های هواپیمایی باید حقوق مسافران را رعایت و از سوی دیگر تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان هوایی داخلی را رعایت کنند، افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته در فروردین ماه امسال در مجموع ۲۸۹ شکایت از شرکت‌های هواپیمایی و شرکت‌های خدمات مسافرت هوایی به‌ این سازمان ارسال شده که به ۹۶ درصد آن‌ها پاسخ داده شده که از این میزان سهم شرکت‌های هواپیمایی از شکایات ۲۴۲ مورد و شرکت‌های خدمات مسافرت هوایی ۴۷ مورد گزارش شده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با تاکید بر اینکه با اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته تعداد شرکت‌های هواپیمایی ممتاز در پاسخگویی از ۷ شرکت در اسفند ۱۳۹۹ به ۱۱ شرکت در فروردین ماه امسال افزایش یافته است، افزود: ارائه این آمار نشان دهنده افزایش ۵۷ درصدی پاسخگویی شرکت‌های هواپیمایی به شکایت مردمی است.

ذیبخش یادآور شد: در بین آمار‌های ارائه شده در این بازه زمانی مشخص شد که شرکت هواپیمایی فلای پرشیا به عنوان شرکت کاملا بی توجه در پاسخگویی به شکایات مردمی معرفی شده، بنابراین باید هرچه سریع‌تر این شرکت هواپیمایی اقدامات لازم در جهت حفظ حقوق مسافران انجام دهد و باید در این بخش اقدامات لازم در جهت پاسخگویی به این شکایت را در دستور کار خود قرار دهد.

او بیان کرد: خوشبختانه میزان رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در بخش هوایی توسط ناوگان هوایی داخلی بسیار مناسب بوده و  این موضوع هم توسط سازمان هواپیمایی کشور و بازرسان این بخش نظارت و ارزیایی و کنترل می‌شود.

ذیبخش بیان کرد: مسافران در صورت مشاهده هر گونه تخلف، شکایت و یا انتقادی از شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند به سامانه حقوق مسافران مراجعه کنند و سازمان هواپیمایی بلافاصله به این موضوعات ورود می‌کند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه طبق بررسی‌های صورت گرفته هم اکنون با کاهش حجم جا به جایی مسافران در سفر‌های داخلی و برخی از سفر‌های خارجی روبه‌رو هستیم، گفت: هم اکنون میزان پرواز‌های ترکیه به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش بسیار زیادی یافته و پرواز‌های داخلی هم به دلیل ماه رمضان تا حدودی کمتر شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: