کد خبر: ۲۷۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021April 21
همسان سازی ها به دلیل تبعیض آشکاری است که بین حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با بازنشستگان کشوری و لشکری و حتی بین خود بازنشستگان تأمین اجتماعی وجود دارد.

شفاآنلاین>سلامت> دبیر اجرایی خانه کارگر گفت: با واریز حقوق‌های فروردین ماه دوباره مشخص شد که تعهد اجرا نشده و با وجود وعده مسئولان، دوباره تجمعات کارگری شکل گرفته است؛ زیرا به دلیل بد عهدی‌های سال‌های گذشته، بازنشستگان نمی‌توانند اعتماد داشته باشند.

به گزارش شفاآنلاین: اصغر برشان اظهار کرد: بحث متناسب سازی حقوق بازنشستگان مسأله‌ای ریشه دار است که از چند سال قبل تا به حال ادامه داشته است.

وی افزود: همسان سازی ها به دلیل تبعیض آشکاری است که بین حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با بازنشستگان کشوری و لشکری و حتی بین خود بازنشستگان تأمین اجتماعی وجود دارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر تصریح کرد: به این دلیل تشکل‌های کارگری همواره خواستار رفع این تبعیض بوده و با پیگیری‌های انجام گرفته آنها در برنامه ششم مصوب و حتی در بودجه ۹۹ هم این افزایش حقوق تعریف شده بود.

برشان خاطرنشان کرد: اما از آنجا که در سال گذشته مصوبه مجلس اجرا نشد تجمعات کارگران آغاز شد. کارگران هیچ زمان در اندیشه چنین تجمعاتی برای بیان خواسته‌های خود نبوده‌اند ولی نحوه عملکرد و عدم اجرای برنامه ششم عاملی برای شروع چنین اقداماتی شد که برخی خودجوش و برخی هم سازمان یافته بود.

وی اظهار کرد: نتیجه تجمعات سازمان یافته سال گذشته آن بود که رئیس سازمان برنامه و بودجه و مصری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس متعهد به متناسب سازی حقوق بازنشستگان شدند و در بودجه ۱۴۰۰ برای چنین منظوری بودجه تعریف شد. به طوری که مقرر شد افزایش‌ها از فروردین ۱۴۰۰ انجام پذیرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر گفت: اما با واریز حقوق‌های فروردین ماه دوباره مشخص شد که تعهد اجرا نشده و با وجود وعده مسئولان، دوباره تجمعات کارگری شکل گرفته است؛ زیرا به دلیل بد عهدی‌های سال‌های گذشته، بازنشستگان نمی‌توانند اعتماد داشته باشند.

برشان خاطرنشان کرد: درخواست ما آن است که مسئولان بیش از این به بد قولی‌ها ادامه ندهند، هرچه سریع‌تر اصلاحیه لازم صورت پذیرد و به اطلاع بازنشستگان رسانده شود و اجازه داده نشود که به دلیل بد عهدی ها رویه تجمعات برای بیان هر نوع درخواست معقول باب شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: