کد خبر: ۲۷۸۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - 2021April 17
ماموریت آن‌ها که کرو ۲ نام دارد، شامل پرتاب یک موشک فالکون ۹ که حامل فضاپیمای کرو دراگون اسپیس ایکس برای سفر ۲۴ ساعته به ایستگاه فضایی بین‌المللی است
شفاآنلاین>سلامتفضانورد ناسا که قرار است طی ماموریت کرو ۲ با موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس عازم فضا شوند، وارد مرکز فضایی کندی در فلوریدا شدند.
به گزارش شفاآنلاین:چهار فضانوردی که قرار است در هفته آینده طی ماموریت کرو دراگون عازم فضا شوند، برای آمادگی به منظور انجام دومین ماموریت پرتاب فضانورد عملیاتی اسپیس ایکس برای ناسا، به مرکز فضایی کندی در فلوریدا رفتند.

ماموریت آن‌ها که کرو ۲ نام دارد، شامل پرتاب یک موشک فالکون ۹ که حامل فضاپیمای کرو دراگون اسپیس ایکس برای سفر ۲۴ ساعته به ایستگاه فضایی بین‌المللی است، می‌شود و انجام آن البته شرایط مساعد جوی را می‌طلبد. این پرتاب قرار است ۲۲ آوریل و ساعت ۶:۱۱ صبح به وقت محلی انجام شود.

کرو ۲، دومین ماموریت عملیاتی خدمه اسپیس ایکس است که در آن فضانوردان با فضاپیمای کرودراگون که یک بار تجربه پرتاب داشته است، عازم فضا خواهند شد. اولین ماموریت کرودراگون که به نام کرو ۱ شناخته می‌شود، در ماه مه سال ۲۰۲۰ انجام شد که حامل فضانوردان ناسا بود. این فضاپیما نیز توسط فالکون ۹ به فضا پرتاب شد.

اکنون هر دو این وسایل نقلیه برای بار دوم با فضانوردان پرواز خواهند کرد و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، در این مرحله نیز فالکون ۹ ماموریت Inspiration۴ اسپیس ایکس را با پرتاب اولین خدمه غیرنظامی در اواخر سال جاری به مدار زمین به انجام خواهد رساند.

علاوه بر نقاط عطف استفاده مجدد که در بالا ذکر شد، این اولین ماموریت تجاری و اولین تحویل خدمه تجاری در ایستگاه فضایی بین‎‌المللی است. استفاده مجدد از اولویت‌های اصلی اسپیس ایکس است. برای تیم‌های ناسا و اسپیس ایکس تصدیق فضاپیما و نیز وسیله نقلیه پرتاب این ماموریت یک چالش بود، اما آن‌ها این کار را طی بررسی آمادگی پرواز، دیروز (۱۵ آوریل) انجام دادند.

۱۰ فضانورد در ایستگاه فضایی بین‌المللی زندگی می‌کردند که سه نفر از آن‌ها که با فضاپیمای روسی سایوز پرتاب شده بودند، صبح امروز به سلامت به زمین بازگشتند.

مک آرتور، کیمبرو، هوشیده و پسکت به ویکتور گلاور، مایک هاپکینز، شانون واکر، سوئیچی نوگوچی، مارک وند هی، اولگ نویتسکی و پیوتر دوبروف به تیم Crew-۱ خواهند پیوست. (گلاور، هاپکینز، واکر و وندی هی فضانوردان ناسا، نوگوچی ژاپنی و نویتسکی و دوبروف روسی هستند).

Crew-۲ روز پنجشنبه پس از گذراندن مرحله بررسی آمادگی پرواز، چراغ سبز رسمی ناسا را دریافت کرد. تنها یک مسئله وجود دارد که اسپیس ایکس در حال حاضر در حال بررسی آن است و باید قبل از آزمایش فالکون ۹ روشن شود. این مسئله مربوط به بارگیری پیشرانه فالکون ۹ است. بازرسی‌های قبل از پرواز نشان داد که اکسیژن مایع بیشتر از حد انتظار در موشک بارگیری می‌شود. نمایندگان اسپیس ایکس گفتند سایر مراحل اولیه فالکون ۹ بدون هیچ مسئله‌ای انجام شده‌اند. ناسا و اسپیس ایکس هر دو موضوع را قبل از راه اندازی بررسی خواهند کرد.

برچسب ها: شمارش ، معکوس ، فضانورد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: