کد خبر: ۲۷۸۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - 2021April 17
بدون شک اعتیاد و مواد مخدر به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی فراگیر است که تمام ساختار های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه را دچار آسیب می کند.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با تأکید بر لزوم تقویت عزم ملی و تشکیل بسیج همگانی در حوزه مقابله با مواد مخدر گفت: اعتیاد به مواد مخدر سرمایه انسانی و اجتماعی جامعه را تهدید می کند. 
 
 به گزارش  خبرنگار شفاآنلاین:سرهنگ "عبدالوهاب حسنوند" با اشاره به  اینکه مسئله اعتیاد و مواد مخدر سالهاست که به یک مسئله اجتماعی تبدیل شده است، گفت: مواد مخدر علاوه بر تأثیری که بر افزایش میزان جرایم و در نتیجه کاهش امنیت در جامعه دارد، همه ساله بخش قابل توجهی از منابع انسانی و اقتصادی جوامع به صورت مستقیم و غیر مستقیم به خود اختصاص می دهد.
وی گفت: بدون شک اعتیاد و مواد مخدر به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی فراگیر است که تمام ساختار های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه را دچار آسیب می کند.
این مقام انتظامی در پلیس پایتخت تنها مقابله با این پدیده خانمان سوز را ناکافی دانست و گفت: پیشگیری از مصرف مواد مخدر موضوعی است که بایستی دغدغه همه مسئولان ودست اندرکاران حوزه آسیب های اجتماعی، قرار گیرد.
وی با تأکید بر اینکه برای مقابله با هر نوع آسیب اجتماعی، ایمن سازی جامعه مهمترین راه رویارویی با آن آسیب است. تصریح کرد: راهکار مقابله با اعتیاد را باید از میان خانواده و تغیر نگرش آنها آغاز کرد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ ادامه داد: آموزش پیشگیری از اعتیاد باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود و اگر بخواهیم تا مواد مخدر در جامعه ریشه کن شود، باید یک اقدام اجتماعی صورت گیرد و تمام آحاد جامعه اعم از دانش آموزان، دانشجویان، تشکل ها و ادارات باید روی کار بیایند.
حسنوند رویکرد کار در حوزه پلیس مبارزه با مواد مخدر را رویکرد اعتقاد و جهادی دانست، و اظهار داشت: گستره مواد مخدر روز به روز در حال افزایش است لذا بایستی با روحیه جهادی و اعتقادی و با تقویت تعاملات با سازمان ها و نهاد ها متولی نسبت به برخورد و ریشه کن کردن مواد مخدر در جامعه تلاش کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: