کد خبر: ۲۷۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۲۱ تير ۱۳۹۳ - 2014July 12
شفا آنلاين-پوست، مو و زیبایی جملهای که این روزها از در و دیوار کوچه و خیابانها گرفته، تا پیامکهای روزانه گوشی تلفن همراهمان، در آگهیهای تبلیغاتی ساختمان و حتی در نایلون خرید سوپرمارکت هم دیده میشود. گویی از بین دانش آموختگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیمی متخصص پوست، مو و زیبایی و نیمی دیگر مسئول رسیدگی به دیگر نیازهای شبکه بهداشتی و درمانی کشورند!!
به گزارش شفا آنلاين،از سالها پیش با ابداع روشهای نور درمانی و لیزر درمانی و روشهای درمان فیزیکی در برخورد با بیماریهای پوست و مو دانشمندان امیدوار به از بین بردن مستقیم علت یا معلول بیماریهایی بودهاند که در ظاهر بیماران تأثیر داشت.

 با گذشت زمان و به روز شدن تکنولوژیهای نوین در این عرصه امروز شاهد نمود روشهای جدیدی هستیم که بیشتر حول محور افزایش بهبود ظاهر بیماران است و این روشها به مباحث تخصصی بیماریهای پوست و مو نیز وارد شده است. علاوه بر آن در عصر حاضر روشهایی ابداع شده است که صرفاً در بحث زیبایی cosmetic براساس پایههای علمی آناتومی، فیزیولوژی و فیزیوپاتولوژی پوست کاربرد دارند، به طوری که در این روشها شرط اصلی اجرای درست روش زیبایی در گرو داشتن دانش پایهای و درست در علم زیبایی است.

به هر ترتیب متأسفانه امروز در کشور ما موضوع زیبایی پوست و مو به بازار سودجویانهای تبدیل شده است که نه تنها آثار این بازار را میتوان در شبکه های ماهوارهای دنبال کرد بلکه بعضاً آرایشگاهها و باشگاههای بدنسازی نیز به عنوان متخصصان این حوزه به ارائه راهکار میپردازند. گذشته از ضررهای مالی کلانی که از سوی این دلالان به اقشار مختلف مردم وارد میشود، آثار سوء و مخرب این تبلیغات گاهی اوقات میتواند مخاطرات جدی در سلامتی و حتی در مواردی از دست دادن جان مراجعهکنندگان به این بنگاههای عرضه لوازم و خدمات بهداشتی و زیبایی به بار آورد.

مدتی است شاهد آثار مخرب این آگاهی نداشتن و متعاقب آن تهور کاذب انجام روشهای زیبایی توسط همکاران غیرمتخصص پوست و مو و جراح پلاستیک و حتی غیر پزشکان هستیم که در بسیاری از موارد بیماران را دچار عوارض غیرقابل برگشت و ناتوانکننده کرده است. نقش این تبلیغات گمراهکننده که هر دم از زمین و آسمان به سوی مردم هجوم میآورد بسیار بارز بوده و متأسفانه در این بین بخشی از رسانههای جمعی و نشریات نیز سهواً و به دلیل نداشتن آگاهی لازم با نشر و تبلیغ این موارد راه را برای گمراهی مردم هموار میکنند. خوشبختانه به تازگی در انجمنهای تخصصی پوست و مو فعالیتهایی برای ایجاد سامانهای جهت راهنمایی کامل جامعه در شناسایی متخصصین واقعی این رشته و کاهش سردرگمی مردم آغاز شده است. همچنین با همکاری وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی پیگیریهای لازم برای جمعآوری و برخورد با این بساط که نفع مالی خود را بر سلامتی و آرامش روانی مردم ارجح میدانند آغاز شده است.

در شرایطی که حضور پزشکان در بخشهای مختلف نظام و برنامه فراگیر سلامت جامعه کلیدی و حیاتی است، متأسفانه بخش بسیار قلیلی از این همکاران تحت تأثیر بوقهای تبلیغاتی و در پارهای اوقات متأثر از شرکتهایی که به دنبال خریدار و مصرفکننده تجهیزات و مواد اولیه غیراستاندارد و بیکیفیت هستند سلامت مردم جامعه را به چالش جدی میکشانند، لذا اگر این بخش از همکاران علاقه جدی و تصمیم قطعی برای ورود به رشته تخصصی پوست و مو دارند راه درست ورود به تحصیلات تخصصی دانشگاهی و آکادمیک در این رشته است. نه اینکه با اکتفا به خرید تجهیزات و تبلیغات نادرست خدای ناکرده دست به تحمیل عوارض غیر قابل جبران و جدی به مردمی که به عناوین مختلف به پزشک اعتماد کردهاند، بزنیم.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
0
0
يعني كسانيكه مينويسن پوست مو زيبايي متخصص نيستن؟ چرا اگه دروغ ميگن باهاشون برخورد نميشه ؟ چرا پزشك عمومي به خودش اجازه ميده با سلامتي مردم بازي كنه؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
0
0
واي بر دروغ گويان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
0
0
پزشكاني كه مينويسند پوست و مو وزيبايي واقعا چه كاره اند،!!؟متخصص نيستند؟! خوب پس چرا كسي جلوشون رو نميگيره؟!
دکتر ایمانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
0
0
متاسفانه جامعه پزشکی اخلاق را زیر پا گذاشته و به فکر مادیات افتاده
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
0
0
با سلام،
متاسفانه به خاطر چشم پوشی برخی مسولین نظام پزشکی و وزارت بهداشت سلامت جامعه به خطر افتاده است ، این یک رسم رایج شده ، پزشک عمومی از این عناوین عوامفریبانه روی تابلو استفاده می کند:
پوست مو زیبایی
عضو انجمن جراحان عمومی _ که با 100 هزار تومن حق عضویت عضو میشن
دوره پوست از اروپا و کانادا _ با سفر یک هفته ای و بدون هرگونه آموزشی
متاسفم،
مسولین دلسوز کشور باید قاطعانه جلوگیری کنند
کوروش
|
UNITED STATES
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
0
0
واقعا جای تاسف داره در کشوری که خواهان اجرای عدل علی (ع) هست به همین راحتی افرادی که تخصص ندارند با ااغواگری و فریب و دروغ خود رو جای متخصص قرار می دهند و هیچ سازمانی اقدامی صورت نمی ده.واقعا جای بسی تاسف دارد.
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
0
0
پس سلامت مردم در اولویت چندم وزارت است؟!
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
0
0
انتظار بیشتری از وزیر بهداشت میره که به این وضعیت سرو سامان بدن و یک گروه نظارتی ویژه واسه رسیدگی به این قضیه ایجاد کنند و جلو این شیادان را بگیرند. تا کی می خوایم تو این مملکت کار تخصصی را به افراد غیر متخصص و بدون صلاحیت واگذار کنیم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
0
1
تبلیغات پزشکی زیرنظر نظام پزشکیست واونا هم برای رای اوردن چشمشونو روهمه چیز بستند.نتیجه هم میسه همین که میبینید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: