کد خبر: ۲۷۸۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۶ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - 2021April 13
هیچ نقطه ای در کشور عاری از آلودگی به ویروس کرونا نیست و روند شیوع بیماری کرونا در همه استان‌های کشور پر شتاب است
شفاآنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت گفت: روند اپیدمی کرونا در کشور همچنان فزاینده بوده و کرونا با قدرتی مضاعف در حال گسترش است.
به گزارش شفاآنلاین:سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: روند اپیدمی کرونا در کشور همچنان فزاینده است و ویروس کرونا خستگی ناپذیرتر از گذشته با قدرتی مضاعف در سراسر کشور در حال گست  رش است.

وی افزود: مثلث شفا شامل شست و شوی مرتب دست‌ها، فاصله گذاری ۱.۵ تا ۲ متری مناسب و استفاده از ماسک به عنوان سد ایمنی و محکم در جبهه نبرد با بیماری کرونا محسوب می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امیدواریم در صورت عمل به توصیه‌های بهداشتی توسط مردم فهیم کشورمان و همکاری مناسب با دستگاه‌های اجرایی کشور در اجرای مناسب محدودیت‌های مصوب و البته خودداری از حضور در هرگونه تجمع و دورهمی شاهد توقف روند نگران کننده بیماری در کشور باشیم.

لاری بیان کرد: در روزهای اخیر شاهد تغییر وضعیت رنگبندی استان‌های کشور بودیم. ۲۹۵ شهرستان‌ قرمز، ۹۹ شهرستان نارنجی، ۴۵ شهرستان زرد و ۹ شهرستان آبی هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: هیچ نقطه ای در کشور عاری از آلودگی به ویروس کرونا نیست و  روند شیوع بیماری کرونا در همه استان‌های کشور پر شتاب است و ما همچنان شاهد خیز فزاینده عمودی در آمار بیماران سرپایی و بستری در کشور هستیم.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به قدرت سرایت بالای ویروس جهش یافته انگلیسی توصیه کرد: حضور در تجمعات و اماکن سرپوشیده به مراتب پر خطرتر است و ضروری است، از برگزاری و حضور در تجمعات و مهمانی‌ها و مراسم عروسی و عزا در این ایام به طور جد خودداری شود. همچنان توصیه ما به مردم ماندن در خانه است.

برچسب ها: کرونا ، مضاعف ، گسترش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: