کد خبر: ۲۷۸۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - 2021April 13
اگر به صفحه اینستاگرام سازمان هواپیمایی کشوری یا برخی از مسئولان این سازمان مراجعه کنید، متوجه می شوید که مردم تا چه حد نسبت به این تصمیمات انتقاد می‌کنند و حتی به ما توهین می‌کنند

شفاآنلاین>سلامت>  اواخر آذر سال گذشته بود که در پی شیوع ویروس جهش یافته در انگلستان، کلیه پروازها به لندن لغو شد، همین تصمیم دولت و سازمان هواپیمایی سبب شد که بسیاری از گردشگران و مسافرانی که به انگلستان سفر کرده‌اند، در این کشور سرگردان شوند و حتی پرواز فوق العاده به این کشور در اواسط بهمن 99 نیز نتوانست همه مسافران را پوشش دهد.

به گزارش شفاآنلاین: همچنین مسافران نوروزی که ایران را به مقصد ترکیه ترک کرده بودند، در روز ۲۲ فروردین به صورت کاملا رسمی ممنوع شد و همین امر سبب گردید صدها مسافری که در این دو کشور حضور دارند و با تمام شدن پولشان، جایی برای اقامت نداشته باشند و در انتظار تصمیم دولت ایران باشند. تقریبا روزی نیست که مسافران ایرانی فیلم یا عکسی را از سرگردانی این دو کشور منتشر نکنند. این وضعیت زمانی بحرانی‌تر می‌شود که محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی از ممنوعیت تردد به ۳۹ کشور خبر داد.

 نباید هموطنان‌مان را رها کنیم
در همین راستا تورج دهقان زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری روز گذشته گفت: اگر به صفحه اینستاگرام سازمان هواپیمایی کشوری یا برخی از مسئولان این سازمان مراجعه کنید، متوجه می شوید که مردم تا چه حد نسبت به این تصمیمات انتقاد می‌کنند و حتی به ما توهین می‌کنند در حالی که به ما ربطی ندارد، برخی از شهروندان ایرانی در کشورهایی مانند انگلستان و ترکیه در خیابان‌های لندن و استانبول می‌خوابند و پولی ندارند اما نمی‌توانند به ایران که کشورشان است، باز گردند.

در این زمینه باید نسبت به شهروندان خودمان و هموطنانمان احساس مسئولیت کنیم و نمی‌توانیم به دلیل شیوع ویروس کرونا آن‌ها را همانجا رها کنیم. وی افزود: یکی از کارهایی که می‌توان در این زمینه انجام داد این است که همه آن‌ها را موظف کنیم که در کشور مبداء خود تست کرونا بدهند و در ایران نیز از آن‌ها تست PCR گرفته شود و تا زمانی که نتیجه این تست مشخص می‌شود آنها را در هتلی مشخص قرنطینه کنیم که هزینه آن را هم خودشان پرداخت کنند اما نباید هموطنان خودمان را به حال خودشان در کشورهای مختلف رها کنیم که در خیابان‌ها بخوابند. دهقان زنگنه اضافه کرد: من زمانی که اعتراضات و انتقادهای زیاد مردم را که در انگلستان مانده بودند و هیچ کاری از آن‌ها بر نمی آمد، تصمیم گرفتم که هر کاری می‌توانم انجام دهم و در این راستا با هزاران التماس و خواهش توانستم یک مجوز پرواز فوق العاده به لندن برای بازگرداندن این مسافران دریافت کنم.

به نظر من در چنین شرایط و برهه حساسی باید عملیاتی و سریعتر عمل کنیم و تصمیمات و مصوبات ابلاغی نیز باید به موقع اعلام شود من از همه مسئولان و متولیان خواهش می‌کنم که هر کاری که می‌توانند انجام دهند تا هموطنانمان بتوانند به کشورشان باز گردند. با توجه به این صحبت‌ها، این نخستین‌بار نیست که ویروس کرونا عامل مسدود شدن مرز مشترک ایران و ترکیه می‌شود. ترکیه همزمان با شیوع ویروس کرونا از اسفندماه ۹۸ تا اواسط سال ۹۹ چندین‌بار مرز هوایی و زمینی با ایران را مسدود کرد و حتی پس از باز شدن مرز هوایی، تا مدت‌ها نسبت به بسته ماندن مرز زمینی به بهانه ویروس کرونا اصرار داشت. در دی‌ماه ۹۹ نیز با شناسایی ویروس جهش‌یافته در بسیاری از کشورها،  قوانین سفر به ترکیه هم کمی محکم‌تر شد؛ شهروندان خارجی از جمله ایرانی‌ها برای سفر به این کشور به ارائه گواهی منفی تست کرونا تا ۷۲ ساعت قبل از پرواز ملزم شدند.روزنامه آرمان ملی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: