کد خبر: ۲۷۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - 2021April 12
رئیس جامعه دندانپزشکی ایران عنوان کرد؛
علی تاجرنیا بیان کرد: بار عمده افزایش سواد سلامت دهان و دندان مردم و دانش مهارت‌های دندانپزشکان کشور بر دوش جامعه دندانپزشکی ایران است.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس جامعه دندانپزشکی ایران، نسبت به ناکارآمدی سیستم دولتی در ارائه خدمات دندانپزشکی به مردم انتقاد کرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد خدمات دندانپزشکی توسط بخش خصوصی ارائه می شود.

به گزارش شفاآنلاین:علی تاجرنیا، روز دوشنبه بیست و سوم فروردین ۱۴۰۰ در نشست خبری شصت و یکمین کنگره جامعه دندانپزشکی ایران که قرار است از ۲۷ تا ۳۰ مهر ۱۴۰۰ در سالن اجلاس سران برگزار شود، افزود: بار عمده افزایش سواد سلامت دهان و دندان مردم و دانش مهارت‌های دندانپزشکان کشور بر دوش جامعه دندانپزشکی ایران است.

وی با تاکید بر بالا بردن توان علمی و مهارتی دندانپزشکان با برگزاری کنگره دندانپزشکی، تصریح کرد: البته این قبیل کارها وظیفه دولت است که متأسفانه به کفایت نبوده و روش‌های علمی به طور جدی دنبال نشده است.

تاجرنیا به ارائه طرحی برای ارتقا بهداشت دهان در کشور اشاره کرد و گفت: برنامه «هر مطب یک پایگاه ارتقا سلامت دهان» را آماده کرده ایم و به وزیر بهداشت هم داده ایم که در صورت مساعدت وزارت بهداشت، آن را اجرایی کنیم.

وی توضیح داد: بر اساس این برنامه، تمامی مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی بخش خصوصی به یک پایگاه برای ارتقا سلامت دهان تبدیل خواهند شد. زیرا، معتقدیم خدمات دندانپزشکی باید قبل از رسیدن به درمان‌های پر هزینه ارائه شود.

تاجرنیا با اعلام اینکه بیش از ۹۰ درصد خدمات دندانپزشکی را بخش خصوصی ارائه می‌دهد، گفت: متأسفانه سیستم دولتی در ارائه خدمات دندانپزشکی به مردم از کارآمدی لازم برخوردار نبوده است.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: