کد خبر: ۲۷۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۲۱ تير ۱۳۹۳ - 2014July 12
شفاآنلاین-معاون آموزشی وزیر بهداشت از به خدمت گرفتن پزشکان سرباز برای رفع نیاز وزارت بهداشت در شیفت‌های عصر خبر داد.
به گزارش شفاآنلاین، امیرمحسن ضیائی  در مورد خدمت وظیفه فارغ‌التحصیلان علوم پزشکی گفت: پزشکانی که مشمول طرح سربازی هستند باید در اختیار نیروهای مسلح قرار بگیرند و توسط آنها توزیع شوند.

وی ادامه داد: این پزشکان باید نیاز نیروهای مسلح را تأمین کنند. با این وجود، طبق مذاکرات جدید انجام شده با فرماندهی کل قوا قرار شده از ظرفیت کاری پزشکان مشمول طرح سربازی برای وزارت بهداشت استفاده شود.

ضیائی افزود: به این صورت که این پزشکان در زمان‌هایی که در دوره سربازی به آنها نیازی نیست مثلاً در شیفت های عصر، زمانی که در پادگان‌ها به آنها نیازی نیست از آنها بهره‌مند شویم.

وی گفت: بنابراین پزشکان مشمول طرح سربازی،در جاهایی که نیازی به آنها نخواهد بود در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرند و به مناطق کم‌برخوردار و محروم اعزام خواهند شد.

 از طرفی با توجه به افزایش طول خدمت نظام وظیفه از سال 91، برای افرادی که به خدمت سربازی اعزام شده‌اند و با مقطع لیسانس و بالاتر (در رشته های گروه علوم پزشکی) خدمت نظام را حداقل به مدت 21 ماه به اتمام می‌رسانند و کارت پایان خدمت دریافت می‌کنند مقرر شد از انجام مانده خدمات قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان معاف شوند.

همچنین افرادی که خدمت نظام وظیفه را در مناطق جنگی و امنیتی درگیر (به مدت 18 ماه)، مناطق جنگی (امنیتی غیر درگیر، عملیاتی و مناطق محروم و بد آب و هوا (به مدت 19 ماه) انجام داده و کارت پایان خدمت دریافت کرده باشند نیز از انجام مانده خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان معاف هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: