کد خبر: ۲۷۷۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - 2021April 07
طی چند سال اخیر بیشتر دروس مهندسی بازنگری شده و لازم است که تمامی رشته‌های علوم پایه در سطح بین رشته‌ای و چند گرایشی توسعه یابند تا در صنعت کاربرد داشته باشند.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید شمسی پور درباره دلایل بی توجهی به رشته‌های علوم پایه در کشور توضیح داد.
به گزارش شفاآنلاین:احمدرضا حقیقی، رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید شمسی پور درباره اهمیت رشته علوم پایه اظهار کرد: طی چند سال اخیر رشته‌های علوم پایه در کشور محدود شده است و توسعه یک دفعه‌ای آن و ارتباط نداشتن با سایر رشته‌ها آینده کشور را با مشکل رو به رو می‌سازد.

او افزود: طی چند سال اخیر بیشتر دروس مهندسی بازنگری شده و لازم است که تمامی رشته‌های علوم پایه در سطح بین رشته‌ای و چند گرایشی توسعه یابند تا در صنعت کاربرد داشته باشند.

حقیقی با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی افول علوم پایه در جامعه ما بحث اشتغال دانشجویان این رشته است، تاکید کرد: در داخل کشور ما توجه به رشته علوم پایه جز در مراحل تدریس وجود ندارد، گفتنی است که رشته‌های علوم پایه در جامعه همانند فوندانسیون ساختمان هستند که هرچه محکم‌تر باشند ساختمان‌ها هم استحکام بیشتری دارند.

او اضافه کرد: دولت باید از رشته‌های علوم پایه حمایت کند تا صنایع از آن منفعت ببرند، شاید یکی از دلایلی که علوم پایه در ایران افول پیدا کرده این است که نتوانسته ایم زیبایی‌های علوم پایه را به مردم نشان دهیم.

رئیس دانشکده شمسی پور ادامه داد: افول علوم پایه باعث کاهش هرچه بیشتر مهندسی در آینده خواهد شد؛ چرا که مهندسان باید در زمینه علوم پایه قوی باشند در غیر اینصورت مهندسان خوبی نخواهیم داشت.

حقیقی درباره نقش مشاوران تحصیلی در هدایت دانش آموزان و دانشجویان به سمت و سوی تحصیل در رشته‌های علوم پایه گفت: مشاوران تحصیلی نقش بسزایی در هدایت دانشجویان به سمت ادامه تحصیل در رشته‌های علوم پایه دارند؛ زیرا آن‌ها به نیاز جامعه و اوضاع اقتصادی نگاه می‌کنند و متناسب با همان به دانشجویان مشاوره می‌دهند.


او افزود: دانشجویان بیشتر جذب رشته‌هایی می‌شوند که در آینده پولساز باشند و اگر رشته‌ای از نظر مالی تامین کننده نیاز‌های فرد نباشد به هیچ عنوان دانشجو به آن علاقه نشان نخواهد داد؛ بنابراین مشاوران ما اگر بتوانند واقعیت‌های موجود را در زمینه علوم پایه به دانشجویان نشان دهند در اینصورت مفید خواهند بود.
برچسب ها: رشته ، علوم ، دانشگاه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: