کد خبر: ۲۷۶۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - 2021March 26
در سال ۹۹، طبق بودجه‌ای که ابلاغ شده بود باید ۳ هزار میلیارد تومان وام پرداخت می‌شد که تاکنون توانستیم تمام این مبالغ را پرداخت کنیم.
شفاآنلاین>سلامت>عاشوری گفت: برای موضوع کرونا ۳۲۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد تا به جامعه هدف کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سازمان زندان‌ها پرداخت شود.
به گزارش شفاآنلاین:علی عاشوری مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۴، با تصمیم مدیران ارشد کمیته امداد مبنی بر ایجاد صندوق قرض الحسنه برای جلب سپرده‌های مردمی اقدام لازم صورت گرفت.

او با بیان اینکه در سال ۹۵، با اخذ مجوز از بانک مرکزی صندوق قرض الحسنه امداد ولایت تأسیس شد، گفت: با توجه به مجوز بانک مرکزی در حال حاضر ما در ۳۴ شعبه مستقل و در بیش از ۷۴۰ شعبه با باجه مستقل خدمات پرداخت وام را به اقشار نیازمند و جامعه هدف انجام می‌دهیم.

عاشوری گفت: وام‌ها در چهار سر فصل کلی پرداخت می‌شود که شامل وام‌های کارگشایی، مسکن، اشتغال و خودکفایی و تحصیلی است که برای دانش آموزان و دانشجویان ارائه می‌شوند.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: وام کارگشایی برای نیاز‌های ضروری، هزینه‌های درمان، هزینه‌های اولیه جامعه هدف و اقشار آسیب پذیر پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه وام‌های مسکن برای خرید خانه، احداث و تعمیر واحد‌های مسکونی مددجویان و اقشار آسیب پذیر است و همچنین ودیعه مسکن مددجویان نیز از این وام‌ها پرداخت می‌شود، افزود: با توجه به سیاست‌های کمیته امداد در خصوص خودکفا ماندن مددجویان و خودکفا شدن و خروج از زیر چتر حمایت امداد آموزش‌هایی در نظر گرفته شده است.

عاشوری تصریح کرد: تعداد زیادی از مددجویان با استفاده از وام‌های اشتغال، توانستند خودکفا شوند؛ علاوه بر آن خود نیز کارآفرین شدند و افراد دیگری را برای کار به خدمت گرفتند.

مدیر عامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: برای موضوع کرونا در سال ۹۹، ۳۲۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد تا به جامعه هدف کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سازمان زندان‌ها پرداخت شود که توانست بخشی از مشکلات آن‌ها را برطرف کند.

او با بیان اینکه از ابتدای تأسیس کمیته امداد تا اواسط اسفند ماه ۹۹، بیش از ۸ هزار میلیارد تومان وام پرداخت کردیم، گفت: تعداد وام‌های پرداخت شده یک میلیون و ۴۰۰ هزار فقره بوده است.

عاشوری بیان کرد: در سال ۹۹، طبق بودجه‌ای که ابلاغ شده بود باید ۳ هزار میلیارد تومان وام پرداخت می‌شد که تاکنون توانستیم تمام این مبالغ را پرداخت کنیم.

مدیر عامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: خیرینی هستند که برای دریافت وام نیازمندان ضامن می‌شوند تا مشکل این افراد رفع شود.

برچسب ها: تخصص ، ناشی ، کرونا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: