کد خبر: ۲۷۶۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - 2021March 26
عده‌ای کم اطلاع یا خدای ناکرده کم لطف، در شبکه‌های مختلف، این واکسیناسیون را به مطالعه بالینی فاز ۳ یکی از واکسن‌های ایرانی منتسب کرده اند.
شفاآنلاین>سلامت>حسینی در صفحه شخصی خود نوشت: برای پاکبان‌ها از واکسن‌های وارداتی چینی که توسط وزارت بهداشت تایید شده، استفاده شده است.
به گزارش شفاآنلاین:حامد حسینی، مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی‌تهران در صفحه شخصی خود در مورد عدم اولویت بندی در تزریق واکسن کرونا نوشت: متاسفانه عدم رعایت اولویت بندی تزریق واکسن از سوی مسئولان محترم و تزریق واکسن کرونا به پاکبانان عزیز، به بی اعتمادی موجود در جامعه‌ای که با دقت خبر‌های واکسن را دنبال می‌کنند، دامن زده است.

عده‌ای کم اطلاع یا خدای ناکرده کم لطف، در شبکه‌های مختلف، این واکسیناسیون را به مطالعه بالینی فاز ۳ یکی از واکسن‌های ایرانی منتسب کرده اند. جهت تنویر افکار، خدمت این دوستان عزیز عرض می‌کنم که مطالعات بالینی واکسن کووایران تا این لحظه فقط و فقط در هتل ارم تهران انجام شده است.

همانگونه که آشنایان به پژوهش اطلاع دارند، برای شرکت در مطالعات آزمایشات متعددی در بدو ورود و پیگیری‌های هفتگی داوطلبان شرکت کننده وجود دارد که بسیاری از این آزمایشات (بطور مثال لیست طولانی از انواع سیتوکاین‌ها و سی دی مارکر‌های مختلف) بجز در آزمایشگاه‌های خاص که آن‌ها نیز باید کیت‌های تخصصی آن را ماه‌ها قبل از مطالعه از خارج از کشور تهیه کنند، غیر قابل انجام است.

شایعه انجام مطالعه بالینی بر روی پاکبانان عزیز شوخی تلخی است که اگر ناشی از بداخلاقی‌های خاص نباشد، بیشتر به علت عدم آشنایی با ساز و کار مطالعات بالینی واکسن در کشور است.

تا جایی که بنده اطلاع دارم، این واکسن، واکسن اهدایی شرکت سینوفارم چین به ایران است که امیدوارم، مسئولان عزیز با تایید و یا توضیحات تکمیلی، اولا جامعه پژوهش کشور را از این سوتفاهم تلخ مبری کند، در ثانی مستحضر باشند که عواقب رعایت نکردن اولویت‌های تعیین شده توسط خود ایشان علاوه بر بوجود آوردن احساس ظلم به افراد در اولویت‌های اصلی، چه مشکلاتی را در اعتماد مردم به پژوهش کشور ایجاد می‌کند.

در انتها مجدد تاکید می‌کنم با توجه به اطلاع بنده، این واکسن ها، واکسن اهدایی "سینوفارم" چین به کشور که خارج از اولویت کشوری در حال تزریق است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: