کد خبر: ۲۷۶۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - 2021March 26
میزان انرژی دریافتی ما باید با انرژی مصرفی و خروجی ما متناسب باشد و تعادل بین آن‌ها برقرار باشد.
شفاآنلاین>سلامت>متخصصان تغذیه معتقدند حفظ سلامتی در ایام نوروز با به حداقل رساندن مصرف کربوهیدرات‌های ساده ممکن است.
به گزارش شفاآنلاین:حفظ سلامت خانواده به ویژه در ایامی مانند نوروز از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به تغییراتی که در الگوی مصرف غذایی خانواده ها در این ایام به وجود می آید، رعایت نکاتی برای حفظ سلامتی افراد در ادامه سال، ضروری است.

اگرچه رعایت اصول تغذیه سالم  و مناسب در تعطیلات نوروزی، با توجه به عجین شدن فرهنگ پذیرایی ایرانی ها به ویژه در ایام نوروز با تنقلات شیرین، چرب و شور پرکالری، کار آسانی نیست اما با رعایت برخی اصول تغذیه ای مناسب و جایگزین کردن میوه، سبزی و خشکبار به جای انواع شیرینی جات و تنقلات، می توان ضمن جلوگیری از افزایش وزن و ابتلا به بیماری های مختلف، سالی سرشار از سلامتی و تناسب وزن را آغاز کرد.

جلال الدین میرزای رزار رئیس انجمن تغذیه ایران در گفت‌وگو  با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ما همیشه و در همه حال چه در ایام کرونا و چه در ایام نوروز  باید از یک رژیم غذایی سالم و متنوع و کافی و متعادل استفاده کنیم.

رزاز ادامه داد: وقتی می‌گوییم رژیم غذایی باید متنوع باشد یعنی از همه گروه‌های هرم تغذیه سالم و همه گروه‌های غذایی شامل کربوهیدارت، چربی، پروتئین، سبزیجات و لبنیات استفاده شود.

رزار در مورد کافی و متعادل بودن رژیم غذایی، گفت: میزان انرژی دریافتی ما باید با انرژی مصرفی و خروجی ما متناسب باشد و تعادل بین آن‌ها برقرار باشد.

رئیس انجمن تغذیه ایران بیان کرد: در ایام کرونا و با توجه به افزایش حضور افراد در منزل و به ویژه با توجه به تعطیلات عید و استراحت کامل، میزان انرژی دریافتی و انرژی مصرفی، تناسب ندارد و در نتیجه باعث اضافه وزن و چاقی می‌شود.
برچسب ها: اصول ، تغذیه ، نوروز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: