کد خبر: ۲۷۶۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - 2021March 23
با همکاری گروهی از بهترین کارشناسان ژنتیک مجتمع و جمعی از کارشناسان داوطلب با کمترین امکانات بیش از ۵۰ هزار تست بدون خطا انجام شده است.

شفاآنلاین>سلامت> مسئول فنی آزمایشگاه جامع کرونا مجتمع بیمارستانی امام(ره)، از امکان تشخیص ویروس جهش یافته در آزمایشگاه بیمارستان امام خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین: عباس شکوری به سختی کار در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: با همکاری گروهی از بهترین کارشناسان ژنتیک مجتمع و جمعی از کارشناسان داوطلب با کمترین امکانات بیش از ۵۰ هزار تست بدون خطا انجام شده است.

رئیس بخش ژنتیک مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، ثبت و انتقال دانش راه اندازی این آزمایشگاه را مهم دانست و افزود: ما این آزمایشگاه را از صفر و در کمترین زمان و با امکانات اولیه در روزهای آغازین کرونا و در شرایطی راه اندازی کردیم که به خاطر ترس عمومی و ناشناخته بودن کرونا امکان تشکیل تیم کارشناسی کامل مهیا نبود و همکاران من با از خودگذشتگی و انجام وظایف چندین جایگاه و پست سازمانی و آزمایشگاهی توسط هر نفر، توانستند این آزمایشگاه را در کمتر از ۲۰ روز به یکی از آزمایشگاه‌های اصلی و مرجع کشور تبدیل کنند.

شکوری همچنین از آمادگی این آزمایشگاه برای تشخیص جهش‌های نوین بیماری کرونا خبر داد و افزود: بر اساس تحقیقات و بررسی کارشناسی همکاران بخش PCR آزمایشگاه جامع کرونا بر روی کیت‌های مختلف و همچنین انجام نمونه مثبت توالی یابی شده کرونای موسوم به بریتانیایی، دانش فنی و تجهیزات مورد نیاز برای تشخیص این گونه و دیگر جهش‌های کرونا در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) فراهم شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: