کد خبر: ۲۷۶۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - 2021March 18
مقامات واکسیناسیون در انگلستان متعهد شده‌اند که تا پایان ماه ژوئیه به همه بزرگسالان واکسن داده شود

شفاآنلاین>سلامت> طبق اخبار فاش‌شده، موجودی واکسن کووید-۱۹ در انگلستان از پایان ماه مارس با کاهش قابل‌توجهی روبرو خواهد بود.

به گزارش شفاآنلاین: در نامه‌ای فاش‌شده که روسای اداره بهداشت ملی انگلستان (NHS) برای مقامات بهداشت محلی ارسال کرده‌اند، آمده است که «از اواخر ماه مارس کاهش قابل توجهی در میزان واکسن وجود خواهد داشت.»

در این نامه همچنین نوشته شده است که مراکز و خدمات محلی واکسیناسیون به رهبری داروخانه‌ها باید رزروهای پر نشده را از ۲۹ مارس (۹ فروردین ۱۴۰۰) ببندند و اطمینان حاصل کنند که سفارش دیگری برای تزریق واکسن در ماه آوریل در سیستم‌های رزرو بارگذاری نمی‌شود.

روز چهارشنبه در جریان جلسه مطبوعاتی داونینگ استریت، مت هانکوک، وزیر بهداشت بریتانیا اعتراف کرد که تهیه واکسن «کاملاً ناپایدار» بوده، اما اصرار داشت که دولت در تلاش است تا اواسط ماه آوریل اولین محموله را به ۹ گروه اولویت‌دار و تا پایان ماه ژوئیه به همه بزرگسالان تزریق کند.

زمانی از هانکوک در مورد نامه فاش‌شده NHS سوال شد، او گفت: «آنچه شما به آن اشاره می‌کنید یکی از نامه‌های معمول است، اما من جزئیات مربوط به چگونگی تحویل برنامه واکسن را برای رسیدن به هدف ارائه‌شده درخصوص همه گروه‌های ۱ تا ۹ در ۱۵ آوریل، بیان کردم.»

هشدار کمبود پس از آن صادر شد که ندیم زهاوی مسئول واکسیناسیون هفته گذشته گفته بود که افزایش سریعی در تعداد افرادی که برای اولین بار واکسن کووید-۱۹ را تا پیش از پایان ماه مارس تزریق می‌کنند، وجود خواهد داشت.

اما در نامه مقامات NHS آمده است: «گروه ویژه واکسن‌های دولت اکنون به ما اطلاع داده‌اند که از ۲۹ مارس، کاهش قابل‌توجهی در عرضه هفتگی تولیدکنندگان واکسن وجود خواهد داشت. این بدان معنی است که حجم دوزهای اول به میزان قابل‌توجهی محدود می‌شود.

    آلمان، فرانسه و ایتالیا استفاده از واکسن آسترازنکا را متوقف کردند

مقامات واکسیناسیون در انگلستان متعهد شده‌اند که تا پایان ماه ژوئیه به همه بزرگسالان واکسن داده شود. آنها گفته‌اند که ۹۵ درصد از افراد بالای ۶۵ سال اولین دوز را دریافت کرده‌اند. ضمن اینکه از هر ۱۰ نفر از افرادی که از نظر بالینی بسیار آسیب‌پذیر هستند، ۹ نفر اولین دوز را تزریق کرده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: