کد خبر: ۲۷۶۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - 2021March 15
بدون مبالغه بگویم سطح تقاضا برای تهیه واکسن روسی کرونا در عرصه جهانی بسیار بالا است و به مراتب بیشتر از ظرفیت برای تولید واکسن اسپوتنیک وی است

شفاآنلاین>سلامت> دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت که میزان تقاضا برای تهیه واکسن روسی اسپوتنیک وی در جهان بیشتر از مقدار عرضه شده است.

به گزارش شفاآنلاین: پسکوف روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: سطح تقاضا برای خرید واکسن اسپوتنیک وی در سطح جهانی بیشتر از سطح عرضه است و در این شرایط اولویت، واکسیناسیون مردم روسیه است.  

وی افزود: بدون مبالغه بگویم سطح تقاضا برای تهیه واکسن روسی کرونا در عرصه جهانی بسیار بالا است و به مراتب بیشتر از ظرفیت برای تولید واکسن اسپوتنیک وی است و این مساله صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه را وادار به تلاش بسیار گسترده می کند.  

 سخنگوی رئیس جمهوری روسیه یادآوری کرد که صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه، دست اندرکار برقراری ارتباطات برای برآورده کردن تقاضای کشورهای مختلف برای تهیه واکسن روسی است.

 روسیه مخالف سیاسی شدن واکسیناسیون کرونا است

پسکوف در بخش دیگری از سخنان خود گفت که تلاش های برای سیاسی کردن موضوع واکسیناسیون کرونا، کار منصفانه دانشمندان و متخصصان روسی را متوقف نخواهد کرد.  

وی ادامه داد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از ابتدای این ماجرا، مخالفت خود را با سیاسی شدن مساله واکسن کرونا اعلام کرد.  

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: متاسفانه ما شاهد چنین تلاش هایی هستیم و از مقام های کشورهای اروپایی اظهاراتی را در این مورد (واکسن کرونا) می شنویم که اظهارات مناسبی نیستند.  

روسیه با اتحادیه اروپا برای تولید واکسن کرونا مذاکره می کند

صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه در حال مذاکره با تعدادی از شرکت ها برای افزایش تولید اسپوتنیک وی در اتحادیه اروپا است.

یک نماینده صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه امروز به خبرنگاران گفت، بنیاد در حال مذاکره با تعدادی از تولیدکنندگان برای افزایش تولید اسپوتنیک وی در اتحادیه اروپا است و آماده آغاز تحویل به آن دسته از کشورهای اتحادیه اروپا است که واکسن را به طور مستقل ثبت می کنند.

وی گفت: از همان ابتدای مبارزه با بیماری همه گیر، بنیاد سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه متعهد به همکاری فعال با همه شرکا، از جمله از اروپا بود و برای چنین مذاکراتی آزاد است. بنیاد قبلاً با شرکت هایی از ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و آلمان برای تولید اسپوتنیک وی توافق کرده است. در حال حاضر، مذاکرات با تعدادی از تولید کنندگان برای افزایش تولید در اتحادیه اروپا در حال انجام است. "

به گفته این نماینده، این امر امکان آغاز تحویل فعال اسپوتنیک وی به بازار واحد اروپا را پس از دریافت تأیید آژانس دارویی اروپا فراهم می کند.

وی افزود: همچنین، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه و شرکای آن آماده شروع تحویل به کشورهای اتحادیه اروپا خواهند بود که  اسپوتنیک وی را به طور مستقل ثبت می کنند.  

اسپوتنیک وی نخستین واکسن ضدکرونای روسیه است که توسط مرکز ویروس شناسی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت این کشور در مسکو ساخته شده است و حرف وی (v) بعد از اسپوتنیک همان حرف اول کلمه انگلیسی victory (ویکتوری) به معنای پیروزی است.

این واکسن با مشارکت صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه (تشکیلات دولتی تامین کننده مالی طرح های سرمایه گذاری) ساخته شده و در ماه اوت سال ۲۰۲۰(مرداد) به ثبت رسید.

تاکنون بیش از ۵۰ کشور ازجمله تونس، بلاروس، الجزایر، آرژانتین، ایران، بولیوی، صربستان، تشکیلات خودگردان فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه، ترکمنستان، مجارستان، امارات و گینه این واکسن روسی را ثبت کرده‌اند.

واکسیناسیون عمومی کرونا در روسیه هجدهم ژانویه سال ۲۰۲۱ (۲۹ دی ماه) به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه آغاز شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: