کد خبر: ۲۷۵۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - 2021March 12
آمار مهاجرت فارغ التحصیلان دکتری و دانشجویان دکتری مزید بر خروج اعضای هیئت علمی از کشور است.
شفاآنلاین>سلامت>دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: آمار خروج نخبگان علمی از کشور نشان دهنده وضعیت نگران کننده است.
به گزارش شفاآنلاین:منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور  و قائم مقام و دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی  درباره خروج نخبگان علمی از کشور، گفت: اطلاعات و آماری از وضعیت اعضای هیئت علمی و فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی داریم که نشان می‌دهد وضعیت از آنچه اعلام می‌کنیم نگران کننده‌تر است.

قائم مقام و دبیر ستاد علم و فناوری ادامه داد: آمار مهاجرت فارغ التحصیلان دکتری و دانشجویان دکتری مزید بر خروج اعضای هیئت علمی از کشور است.  

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درخواست ارائه گزارشی درباره میزان خروج نخبگان از کشور را داشتیم که مقداری از این گزارش امیدوار کننده است و برنامه‌های خیلی جدی از سوی معاونت علمی برای حمایت از نخبگان علمی اعلام شده است.

رانت هیئت علمی‌ها برای جذب اصلا درست نیست

این عضو هیئت علمی دانشگاه امیر کبیر اظهار کرد: هم اکنون بطور مرتب در انزار عمومی اشاره می‌شود که از رانت‌های هیئت علمی برای جذب استفاده می‌شود، در صورتی که اصلا وضعیت به این صورت نیست و تسهیلات انتقال و تغییر رشته به غلط با عنوان سهمیه اعلام شده در صورتی که یک قانون تسهیلات برای هیئت علمی‌ها وجود دارد که بسیار ناچیز است، اما درباره آن خیلی بزرگ نمایی شد.

قائم مقام و دبیر ستاد علم و فناوری بیان کرد: اعضای هیئت علمی که نخبگان کشور هستند دریافتی‌های دارند که خجالت می‌کشیم عدد و رقم آن را اعلام کنیم. این حقوق در مقایسه با حقوقی که در کشور وجود دارد خیلی کم است.  

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه اعضای هیئت علمی تنها چیزی که می‌خواهند احترام و حرمت است، افزود: اعضای هیئت علمی از خودشان گذشته اند و برای کشور و توسعه علمی کشور زحمت کشیده اند، اما دریافتی‌های آن‌ها بسیار پایین است.  

قائم مقام وزیر علوم اضافه کرد: دولت و مجلس مصوبه ‌ای برای همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت و علوم برای سال ۱۴۰۰  داشته اند که خیلی از مشکلات این قشر را کم می‌کند، اما هنوز کافی نیست.  

برچسب ها: نخبگان ، کشور ، دانشجویان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: