کد خبر: ۲۷۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - 2021March 09
منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره حذف کنکور و یا اصلاح آن در آستانه قرن ۱۴ گفت: ابتدای قرن ۱۴ در سال جدید اتفاق نمی‌افتد. از نظر ریاضی، چون اعداد از یک شروع می‌شوند ۱۴۰۱ آغاز قرن جدید است.
شفاآنلاین>اجتماعی>غلامی گفت: تمام مسائل و تصمیات برای تغییر کنکور آرزو است و امیدواریم موفق شویم.

به گزارش شفاآنلاین:منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره حذف کنکور و یا اصلاح آن در آستانه قرن ۱۴ گفت: ابتدای قرن ۱۴ در سال جدید اتفاق نمی‌افتد. از نظر ریاضی، چون اعداد از یک شروع می‌شوند ۱۴۰۱ آغاز قرن جدید است.  

وزیر علوم ادامه داد: آنچه درباره کنکور است لایحه‌ای است که در شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بحث قرار گرفته است و وزارت علوم کار کارشناسی خودش را انجام داده است. به جز وزارت علوم که متولی برگزاری آزمون‌های است، وزارتخانه‌های دیگری  هم در آن سهیم هستند. در واقع آموزش و پرورش عهده دار بخش اول و وزارت علوم عهده دار بخش دوم آن است.  

به گفته‌ وزیر علوم، در حال حاضر ۸۵ درصد از رشته‌های دانشگاهی بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرند و سهم کنکور هم اکنون پایین است.  

غلامی تصریح کرد: هم اکنون ۱۵ درصد پذیرش در رشته‌های پر طرفدار مثل پزشکی از طریق کنکور جذب می‌شوند. در دانشگاه‌های معروف و رشته‌های پر طرفدار رقابت زیاد است. برای این موضوع باید فرمول منطقی و عادلانه در نظر گرفته شود.  

وزیر علوم بیان کرد: روش‌های تاکنون پیشنهاد شده و شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم دارد این تصمیمات را تا در طول سال ۱۴۰۰ به نتیجه برساند و اگر این سیاست‌ها منجر به ارائه الگوی جدید شود از سال ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد.  

او گفت: تمام این مسائل و تصمیات آرزو است و امیدواریم که موفق شویم. باید ابتدا از تصمیم گیری اطمینان حاصل کنیم تا در رقابت‌های استعداد‌های بهتر و توانمند‌تر را انتخاب کنیم.  YJC

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: