کد خبر: ۲۷۵۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - 2021March 08
سعید کلانتری گفت: در مرحله اول تزریق واکسن کووپارس ۱۳ نفر واکسینه شده اند که عارضه‌ای در این ۱۳ نفر نمایان نشده است.
شفاآنلاین>سلامت>معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از آغاز فاز اصلی تزریق واکسن کووپارس از فردا سه شنبه خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین:سعید کلانتری معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: در مرحله اول تزریق واکسن کووپارس ۱۳ نفر واکسینه شده اند که عارضه‌ای در این ۱۳ نفر نمایان نشده است. مرحله دوم تزریق واکسن " کووپارس" ۲۱ اسفند انجام می‌شود.  

او با بیان اینکه واکسن تاکنون عوارضی نداشته است ادامه داد: تا اردیبهشت تزریق واکسن ادامه دارد. دو هفته پس از تزریق دوم ایمنی زایی واکسن مشخص می‌شود. هنوز برای قضاوت درباره ایمنی زایی واکسن خیلی زود است.  

کلانتری گفت: رخ ندادن عارضه بعد از تزریق واکسن ما را دلگرم می‌کند که فاز اصلی را شروع کنیم. فاز اول تزریق این واکسن تا اردیبهشت طول می‌کشد.   ۸ نفر کاندیدای تزریق فردا شده اند و از فردا تزریق گروه ۱۲۰ نفره بعدی آغاز می‌شود.

به گفته‌ی معاون تحقیقات موسسه سرم سازی رازی، برای مشخص شدن ایمنی زایی واکسن در چند مرحله بیماران و آنتی بادی و ایمنی سلولی بیماران را بعد از دو هفته از تزریق بررسی می‌کنیم. بعد از تزریق دوم که ۲۱ اسفند انجام می‌شود دو هفته بعد دوباره این مسائل بررسی می‌شود. انتظار داریم دو هفته بعد از تزریق دوم عوارضی را مشاهده کنیم و آن زمان است که می‌توانیم درباره ایمنی زایی واکسن عدم بروز عارضه صحبت کنیم.  

معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیان اینکه  داوطلبان تزریق واکسن "کوو پارس" تا ۶ ماه از نظر عوارض احتمالی تحت نظر هستند ادامه داد: حتی زمانی که مرحله اول تزریق تمام شود و گزارش موفقیت را بدهیم این داوطلبان را همچنان بررسی می‌کنیم.  

او گفت: بعد از موفقیت امیز بودن این مرحله مجوز ورود به مرحله دوم تزریق واکسن کرونا را خواهیم گرفت که بسته به شرایطی آن زمان شاید بتوانیم مرحله دو و سوم را ادغام کنیم که هنوز هیچ چیز مشخص نیست.  

معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی  افزود: مرحله سوم دریافت واکسن کرونا پس از یکماه از تزریق عضلانی دوم، استنشاقی است.  واکسن استنشاقی کرونا برای جلوگیری از انتقال ویروس است.YJC

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: