کد خبر: ۲۷۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۱۸ تير ۱۳۹۳ - 2014July 09
شفاآنلاین-مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در سال 93 در بودجه تامین اجتماعی، حدود 30 هزار میلیارد تومان تعهدات بلندمدت برای پرداخت مستمری ها و 11 هزار میلیارد تومان منابع مربوط به درمان پیش بینی شده که تمام این مبلغ باید از محل درآمدها تامین شود.
به گزارش شفاآنلاین، از سازمان تامین اجتماعی، «سیدتقی نوربخش» در دیدار با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: سازمان تامین اجتماعی، سازمان درآمد هزینه ای است و این بدان معناست که این سازمان باید هم درآمد داشته و هم هزینه کند و از این حیث تامین اجتماعی سازمانی خاص است.

وی گفت: تامین اجتماعی باید 40 درصد از وصولی های خود را برای سرمایه گذاری، حفظ ذخایر و پرداخت به نسل آینده ذخیره کند که متاسفانه در سال 92 تامین اجتماعی، نه تنها ذخیره ای نداشت، بلکه از نقطه سربه سری نیز گذشت و با کسری بودجه قابل ملاحظه ای مواجه شد.

نوربخش تصریح کرد، با همت بدنه سازمان و کارکنان تامین اجتماعی در بخش های اقتصادی و بیمه ای، نه تنها کسری بودجه پنج هزار و 100 میلیارد تومانی سال گذشته جبران شد، بلکه توانستیم بسیاری از تعهدات این سازمان را نیز به موقع انجام دهیم.

به گفته وی، چالش تاریخی سازمان تامین اجتماعی که عبور از نقطه سربه سری است، به دلیل عدم تناسب بین منابع و مصارف هنوز پابرجاست.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بدهی های مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی پرداخت و به روز شده است، افزود: به روز کردن مطالبات، وضعی مطلوب برای یک سازمان بیمه گر است و با این کار گامی برای افزایش اعتبار دفترچه های درمانی بیمه شدگان برداشتیم.

نوربخش گفت: حدود 56 درصد از مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، حداقل حقوق و دستمزد را دریافت می کنند و به این دلیل حقوق آنان را از ابتدای سال با 25درصد افزایش پرداخت کردیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: