کد خبر: ۲۷۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۱۸ تير ۱۳۹۳ - 2014July 09
شفاآنلاین- نوبخت از دستور دولت برای بازبینی قیمت ها خبر داده درحالی که انتشار لیست قیمت های جدید خودرو موجب شده تا قیمت خودرو در بازار آزاد هم افزایش یابد.
به گزارش شفا آنلاین،سخنگوي دولت امروز به صراحت اعلام کرد رئيس جمهور از قيمت هاي جديد مکدر شده اند و به همين دليل قيمت ها بازبيني مي شود. به گفته نوبخت قيمت خودرو در بازار بايد تعيين شود. او گفت: ما انتظار داشتيم خبر افزايش کيفيت خودرو را بشنويم نه افزايش قيمت.

در صورتي که قيمت خودرو بازنگري شود و در نهايت روند قيمت گذاري ها سيرنزولي پيش گيرد، تمامي خريداراني که طي هفته جاري اقدام به خريد خودرو از بازار آزاد کرده بودند با زيان مالي مواجه شده اند. پيس از انتشار ليست جديد قيمت ها، بهاي خودرو در بازار آزاد هم به طور متوسط 2 تا 6 ميليون تومان افزايش يافت.

نوبخت در خصوص اعلام قیمت‌های جدید خودرو که از سوی شورای رقابت اعلام شده است، توضیح داد: دولت با هرگونه افزایش قیمت خودرو مخالف است. البته با توجه به اینکه صنعت خودرو از تحریم خارج شده و ارز مبادله‌ای به خودروسازان تعلق گرفته ما انتظار شنیدن خبر افزایش کیفیت خودروها و نه افزایش قیمت را داشتیم.

وی با بیان اینکه خودروسازان معتقدند که بازار قیمت را تامین می‌کند، افزود: پس بگذارند ما هم خودروهای ارزان قیمت و با کیفیت را وارد کنیم و بگذاریم بازار قیمت‌ها را تعیین کند. البته این قیمت‌ها برای دولت پذیرفتنی نیست و قرار شد قیمت‌ خودروها مجددا بررسی شود.

براساس ابلاغيه شوراي رقابت، ليست جديد قيمت ها از سوي خودروسازان بايد اعمال شود. با اين حال دولت قصد بازنگري در قيمت ها ردارد. خودروسازان نيز اعلام کرده بودند قيمت ها بايد به طور متوسط 20 درصد افزايش پيدا کند درحالي که در ابلاغيه شوراي رقابت قيمت خودرو تنها 5 درصد رشد داشته است.

در بازار خودرو آمار دقيقي از خريد و فروش هاي هفتگي ارائه نمي شود. با اين حال در صورتي که فرآيند بررسي مجدد قيمت خودرو حداقل 2 هفته به طول انجامد و در نهايت قيمت خودرو کاهش پيدا کند، تمامي کساني که طي 7 روز گذشته و 14 روزآتي اقدام به خريد کنند زيان مي بينند.

موضع گيري سخنگوي دولت نشان مي دهد که دولت مصمم به کاهش قيمت هاست. به همين دليل در صورتي که حتي مذاکرات دولت و خودورسازان هم بي اثر بماند بازهم خبري از گراني مجدد نيست. همين جريان نشان مي دهد حداقل تا تعيين تکليف نهايي قيمت خودرو، اقدام به خريد منطقي به نظر نمي رسد.

اما در صورتي که به هر شکلي قيمت خودرو تحت تاثير فشار دولت در بازار کاهش پيدا کند، شوراي رقابت عملا موجب زيان مالي به افرادي شده است که طي روزهاي گذشته اقدام به خريد خودرو از بازار آزاد کرده بودند. طي روزهاي گذشته روند قيمت گذاري خودرو در بازار صعودي بوده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: