کد خبر: ۲۷۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۱۸ تير ۱۳۹۳ - 2014July 09
شفاآنلاین-معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به طرح توسعه فراگیر بخش درمان و افزایش سه برابری بودجه ساخت مراکز درمانی این سازمان در سال‌جاری گفت: درحال‌حاضر 25 مرکز درمانی در سطوح پلی‌کلینیک، مراکز درمانی تخصصی و عمومی در دست ساخت است که به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر محمدعلی همتی در دیدار اعضای کمیسیون مجلس شورای اسلامی، افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش درمان مستقیم از طریق 80 بیمارستان و بیش از 300 مرکز درمانی سرپایی خدمات درمانی رایگان به بیمه‌شدگان ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: در سال‌جاری پنج بیمارستان تأمین‌اجتماعی در شهرهای عسلویه، زابل، کرمان، ایلام و بیرجند افتتاح می‌شوند.

همتی مدیریت نوین بیمارستانی، حذف دفترچه درمانی، استقرار سیستم HIS و ایجاد یک بهره‌وری مناسب در امر سلامت و بهداشت را از برنامه‌های مهم بخش درمان تأمین‌اجتماعی عنوان کرد.

وی با اشاره به خدمات بخش درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی، گفت: پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد سازمان از اتفاقات مثبت دوره مدیریت جدید تأمین‌اجتماعی است. این سازمان با 45 هزار مرکز درمانی و 800 بیمارستان طرف قرارداد است و بزرگ‌ترین خریدار درمانی در کشور محسوب می‌شود. درحال‌حاضر مطالبات فروردین‌ماه داروخانه‌ها پرداخت شده و با این اقدامات اعتبار دفترچه‌های درمانی تأمین‌اجتماعی افزوده شد.

دکتر همتی ادامه داد: بودجه درمان سازمان تأمین‌اجتماعی در سال‌جاری 11 هزار میلیارد تومان است که حدود شش هزار میلیارد تومان در بخش درمان غیرمستقیم و مابقی در بخش درمان مستقیم هزینه می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: