کد خبر: ۲۷۵۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - 2021March 01
به جرات می‌توانم بگویم که آموزش و پرورش عملکرد قابل قبول و مثبتی در این سال تحصیلی نداشته است که به بهبود آموزش بیانجامد چه برای دانش‌آموزان و چه برای معلمان.

شفاآنلاین>سلامت> تعطیلی مدارس کشور به علت شیوع کرونا یک‌ساله شده است؛ یک سال تحصیلی پر افت وخیز که روزهای اندکی شاهد حضور دانش‌آموزان در مدرسه بودیم. می‌توان گفت که کرونا یکی از متفاوت‌ترین و البته سخت‌ترین سال‌های نظام آموزشی کشور و خانواده‌ها را رقم زد.

اما سوال اینجاست که در طی این یک سال آیا نظام آموزش و پرورش توانسته است با توجه به این مسئله عملکرد قابل قبولی را داشته باشد؟ به جرات می‌توانم بگویم که آموزش و پرورش عملکرد قابل قبول و مثبتی در این سال تحصیلی نداشته است که به بهبود آموزش بیانجامد چه برای دانش‌آموزان و چه برای معلمان. حتی شاید بتوان گفت که کار منفی را هم انجام داده است که مهمترین آن نرم‌افزار شاد است. نرم‌افزاری که دارای مشکلات خاص است. بدتر آنکه دانش‌آموزان و معلمان را به استفاده از این نرم‌افزار مجبور کردند به‌طوری‌که این موضوع کار را بسیار برای دانش‌آموزان و معلمان سخت کرد.

در صورتی که در زمانی که کرونا شروع شده بود معلمان از طریق تلگرام و واتساپ آموزش را شروع کرده بودند و دانش‌آموزان بدون هیچ مشکلی می‌توانستند آموزش ببینند اما بعد از مدتی مسئولین، آموزش از طریق این پیام رسان‌ها را غیرقانونی
خواندند.

به نظرم چنین تصمیمی ریشه آموزشی نداشت بلکه می‌خواستند نرم‌افزاری را راه‌اندازی کنند و بگویندفلان تعداد کاربر ایرانی دارد که به سمت تلگرام و واتساپ نمی‌روند. اما ممکن است سال آینده هم وضعیت آموزش به همین صورت باشد، آنچه که مسئولان آموزشی می‌توانند انجام دهند این است که برای دانش‌آموزانی که فاقد اینترنت و تبلت هستند (بنا به گفته خودشان چیزی حدود ۳ میلیون نفر می‌شود) تبلت و اینترنت تهیه کنند که مجبور نباشند برای تحصیلشان راه‌های سخت وخطرناکی را طی کنند. مهدی بهلولی/ روزنامه آفتاب یزد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: