کد خبر: ۲۷۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۸ - ۱۷ تير ۱۳۹۳ - 2014July 08
شفا آنلاین - مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: نبود مسوول فنی در داروخانه ها جرم است و اگر مسوول فنی در داروخانه ها حضور نداشته باشد نسخه پیچی نباید انجام شود.

ˈبه گزارش شفا آنلاین مهدی پیرصالحیˈ در واکنش به لغو حق فنی داروخانه ها این مطلب را بیان کرد.

وی با اعلام اینکه انجمن داروسازان در حال پیگیری موضوع لغو حق فنی در داروخانه هاست، گفت: انجمن داروسازان به دنبال تعیین روندی است که مردم مسوولان فنی را در داروخانه ها بشناسند.

مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو توضیح داد: عدم شناخت مسوولان فنی در داروخانه ها نشانه عدم حضور مسوول فنی در داروخانه ها نیست چرا که همکاران ما در دانشگاه نظارتی دقیق بر امور داروخانه ها دارند.

پیر صالحی تاکید کرد: داروخانه ها چندین بار توسط ماموران دانشگاه ها و بیمه ها بازرسی و در صورت نبود مسوول فنی توبیخ می شوند.

مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: تکرار تخلف تعطیلی داروخانه را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه حق فنی که در داروخانه ها دریافت می شود، بابت خدمات فنی است، گفت: نظارت و جلوگیری از ورود داروهای خارج از چرخه قانونی به داروخانه، نگهداری از دارو در شرایط مناسب، کنترل تاریخ تولید و انقضا دارو و نظارت بر نسخه پیچی از جمله وظایف مسوول فنی است.

مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو ادامه داد: مسوول فنی همچنین باید دستور مصرف دارو و مشاوره دارویی به بیمار ارائه دهد.

پیر صالحی اظهار داشت: جزییاتی که در خصوص حق فنی در قانون آمده است مورد انتقاد دیوان عدالت اداری بود که با لغو حق فنی این انتقاد از نظر دیوان عدالت اداری بر طرف شد.

وی ادامه داد: مصوبات دیوان عدالت اداری در داروخانه ها قابل اجرا نیست زیرا داروخانه ها بخشی خصوص هستند و سازمان غذا و دارو باید در رابطه با اخذ مبلغ حق فنی به آنها ابلاغ کند.

ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: