کد خبر: ۲۷۴۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - 2021February 22
زالی مطرح کرد؛
علیرضا زالی اظهار کرد: در حال حاضر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور کاهش پیدا کرده‌است. هرگونه عادی انگاری در خصوص بیماری کرونا نتایج بدی را به همراه خواهد داشت.
شفاآنلاین>سلامت>فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران از فوت سه نفر در تهران به دلیل ابتلا به بیماری کرونای انگلیسی خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین:علیرضا زالی فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در ارتباط مستقیم با اخبار شبکه پنج اظهار کرد: در حال حاضر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور کاهش پیدا کرده‌است. هرگونه عادی انگاری در خصوص بیماری کرونا نتایج بدی را به همراه خواهد داشت.

او ادامه داد: برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و تردد‌های غیر ضروری در سطح شهر باعث انتقال احتمالی ویروس کرونا خواهد شد. میزان بستری و مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی با یک شیب ملایم افزایش پیدا کرده است.

او افزود: مجموع آمار مراجعان سرپایی کرونا به مراکز درمانی در دی‌ماه ۲۸ هزار نفر بوده که این عدد در بهمن به ۴۰ هزار نفر رسیده است.

زالی افزود: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونای انگلیسی اقدامات لازم را انجام داده و کشور ما شاهد جهش‌های درون زا است و سویه‌های جدید ویروس شکل مهاجم تری را به خود گرفته است. یکی از کانون‌های بیماری کرونای انگلیسی با آزمایش اثبات شده در تهران است و یک نفر در اواخر هفته گذشته فوت می‌کند که البته آن بیمار دارای بیماری زمینه‌ای بوده است.

او افزود: افراد بستری شده از یک گروه خانوادگی بوده و باید از دورهمی‌های خانوادگی افراد پرهیز کنند. با توجه به اینکه داروی قطعی برای بیماری کرونا وجود ندارد بهترین راه رعایت نکات بهداشتی مانند زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است.

زالی گفت: ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در شهر‌هایی مانند البرز، اهر، خوزستان پخش شده است و علایم آن با نوع قبلی کرونا تفاوتی ندارد و با آزمایش‌های توانایی توالی یابی  قابل تشخیص است. سه نفر در تهران به دلیل ابتلا به بیماری کرونا فوت کرده اند.

زالی افزود:میزان ابتلا و بستری گروه سنی ۱۰ سال در اسفند سال گذشته در حدود ۹ درصد بوده که در بهمن ماه سال جاری ۱۱ درصد، گروه سنی بالای ۸۰ سال در اسفند سال قبل ۷/۴ درصد از آن‌ها مبتلا و بستری شده در حالی که میزان ابتلا و بستری این گروه سنی در بهمن امسال به ۱۲ درصد رسیده است. میزان ابتلا و بستری گروه سنی ۷۰ تا ۸۰ سال در اسفند سال گذشته حدود ۱۱درصد بوده که ابن آمار در بهمن ماه سال جاری به ۱۴ درصد رسیده است.

او با اشاره به اینکه میزان ابتلا و بستری گروه‌های سنی بین ۴۰ تا۵۰، ۵۰ تا ۶۰ و۶۰ تا ۷۰ سال در بهمن امسال نسبت به گذشته ببن۱۲ تا ۱۸ درصد کاهش داشته است، افزود: احتمالا دلیل ایمنی جمعیتی میانسالان تهرانی در برابر کرونا به علت نرخ بالای ابتلای آن‌ها طی یک سال اخیر است وبنظر می‌رسدطیف سنی مبتلایان به کرونا در استان تهران دچار باز توزیع شده است.

او افزود: در شبانه روز گذشته ۳۷۲ بیمار در مراکز درمانی بستری شدند که ۹۲ مورد از آن‌ها در بخش‌های مراقبت ویژه بودند. در این مدت ۳۴۵ بیمار با بهبودی، از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

او گفت: در شبانه روز اخیر ۶ هزار و ۹۰۰ نفر با علائم کرونایی به مراکز درمانی مراجعه کردند. در حال حاضر طیف سنی زیر ۱۰ سال و بالای ۷۰ سال جز گروه‌های پر خطر محسوب می‌شوند و باید بیشتر از سایرین از خود مراقبت کنند.

زالی افزود: ویروس‌های جهش یافته، گروه‌های بیشتری را تهدید می‌کنند و نگرانی دکتر نمکی بابت بروز طغیان‌های جدی فراگیری کاملا مهم است. باید بیش از گذشته به رعایت شیوه نامه‌ها توجه کنیم.YJC

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: