کد خبر: ۲۷۳۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - 2021February 14
گاهی برای ساخت واکسن دو، پنج یا حتی ۱۰ سال زمان لازم است اما ناچار شدند راه اضطرار را انتخاب کنند؛ چرا که مرگ‌ومیر زیاد شده و چاره‌ای جز استفاده از این واکسن وجود ندارد.

شفاآنلاین>سلامت> رییس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: همه آرزوها این بود که بشر بتواند به دارویی برای این بیماری برسد اما در نهایت معلوم شد هیچ‌یک از این داروهای اعلام‌ شده درمان دقیق و واقعی نیست. بشر هنوز نتوانسته درمانی برای این بیماری پیدا کند و امیدها به سمت تولید واکسن رفت.

به گزارش شفاآنلاین: روحانی یادآور شد: گاهی برای ساخت واکسن دو، پنج یا حتی ۱۰ سال زمان لازم است اما ناچار شدند راه اضطرار را انتخاب کنند؛ چرا که مرگ‌ومیر زیاد شده و چاره‌ای جز استفاده از این واکسن وجود ندارد. اما در زمینه کارآمدی این واکسن و اینکه چقدر تاثیرگذار باقی می‌ماند اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.وی با بیان اینکه معلوم نیست این واکسن‌ها در برابر جهش این بیماری می‌تواند کارآمد باشد یا نه، اظهار کرد: به هرحال واکسیناسیون شروع شده و ما هم در کشورمان این کار را آغاز کرده‌ایم و اینکه چه زمانی علم موفق شود این بیماری را به طور کامل به زانو درآورد مشخص نیست، هرچند تجربه تاریخی نشان داده که بشر در این زمینه پیروز خواهد بود.روحانی با یادآوری اینکه در هفته گذشته هیچ شهر قرمزی در کشور نبود، تصریح کرد: اما امروز در خوزستان چند شهر قرمز شدند و شهرهایی هم در کشور از رنگ زرد به نارنجی تغییر یافتند و همه اینها یعنی زنگ خطر آغاز موج چهارم کرونا.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: