کد خبر: ۲۷۲۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - 2021February 01
هویج خیلی مهم است، خیلی مهم. خواص آن یکی دو تا نیست و موارد متعددی را در برمی گیرد.

شفاآنلاین>سلامت> هویج خیلی مهم است، خیلی مهم. خواص آن یکی دو تا نیست و موارد متعددی را در برمی گیرد. اگر خواص آن را بدانیم خودمان را مجبور می کنیم مصرف آن را بالا ببریم.

به گزارش شفاآنلاین: هویج یکی از پرخاصیت ترین صیفی جات به شمار می رود. مصرف آن بسیار مهم است و خواص متعددی برای آن شمرده شده است.

 *هویج خاصیت ضدپیری دارد. در واقع ترکیبات موجود در این ماده غذایی به جوان سازی پوست و بدن کمک شایانی می کند. این سبزی به صاف و شفاف شدن پوست بسیار کمک می کند. آب هویج را به صورت بزنید باعث روشن تر شدن و جلوه پوست صورت می شود .

*بدن را از سموم پاک می کند. بله، درست است هویج هم این کار را برای ما انجام می دهد.

*در میان خواص متعددی که برای هویج ذکر شده خاصیت ضدسرطانی یکی از بزرگ ترین های آنهاست.  این ویژگی به قدرت انتی اکسیدانی کاروتنهای موجود در آن بر می گردد که باعث کاهش رادیکال های آزاد می شود.

*هویج برای بینایی بسیار مفید است. آب هویج با داشتن ویتامین A می تواند سلامتی چشم و قدرت بینایی شما را تقویت کرده و از این طریق شما را از خرید عینک بی نیاز سازد. توصیه می شود که تازه ترین و آبدارترین هویج ها را تهیه کرده و آن را آبگیری نموده و مورد استفاده قرار دهید.

* هویج‌ دهان و دندان را تمیز می‌کند و مانند مسواک و یا خلال دندان مواد باقی‌ماده غذا را از لای دندان‌ها خارج می‌کند. هویج با تحریک لثه باعث ترشح زیاد بزاق شده که ایجاد اسید و باکتری سازنده کرم خوردگی دندان را متوازن می‌کند.

* هویج هم خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد و هم می‌تواند با تنظیم کلسترول محافظ قلب باشد. از سویی دیگر به دلیل داشتن میزان بالای فیبر محلول می‌تواند بر کلسترول بالا غلبه کند و محافظ قلب باشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: