کد خبر: ۲۷۲۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - 2021January 31
در ایالتی چون کالیفرنیای شمالی که ۲۲ درصد جمعیت آن و ۲۶ درصد کارکنان نظام بهداشت و درمان سیاهپوست هستند، فقط ۱۱ درصد از کسانی که تا امروز واکسن زده‌اند از جامعه سیاهان بوده‌اند

شفاآنلاین>سلامت> دولت جو بایدن در تلاش است ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا را پیدا کند که در دولت پیشین آمریکا در مسیر رسیدن از نظام پخش فدرال به ایالت‌ها و تزریق به شهروندان گم شده است.

به گزارش شفاآنلاین: هفته اول دولت تازه ایالات متحده به ریاست بایدن در شرایطی گذشت که بخشی از توان کاخ سفید برای یافتن رد ۲۰ میلیون دوز واکسن گمشده هزینه شد. یکی از مقام‌های رسمی دولت بایدن به پولیتیکو گفته است دلیل به دست نیاوردن نشانی از این واکسن‌ها حذف مسیر ردیابی اطلاعات واکسن‌های رسیده به ایالت‌ها در دولت ترامپ بوده است. در واقع، در دولت پیشین آمریکا مدیریت شیوه تزریق واکسن به مردم به مسئولان ایالتی سپرده شده بود.

جولی مولیتا، از مسئولان فرآیند انتقال قدرت به دولت بایدن در این باره گفت: «ما ناچاریم ساعت‌ها تماس‌های تلفنی را برای یافتن واکسن‌های گمشده کرونا ردیابی کنیم. هیچ‌کس تصویری درست از ماجرا ندارد. برنامه بر این اساس ریخته شده بود که داده‌ها و اطلاعات لازم به موقع در اختیار کاخ سفید قرار داده می‌شود.» این در حالی است که به گفته مرکز پایش و پیشگیری بیماری آمریکا، دولت فدرال تا روز شنبه ۴۹ میلیون دوز واکسن به ایالت‌ها رسانده اما ۲۷ میلیون دوز تزریق شده است.

از آنجا که ارسال داده‌ها از ایالت‌ها به مرکز و جمع‌بندی آن حدود ۷۲ ساعت زمان می‌برد، به احتمال فراوان تکلیف دو میلیون دوز واکسن کرونا تا دو روز آینده معلوم می‌شود اما همچنان خبری از ۲۰ میلیون دوز باقیمانده در مسیر رسیدن و تزریق به شهروندان نیست. روزنامه یواس‌ای تودی هم این هفته اعلام کرد ۱۶ ایالت آمریکا فقط نیمی از واکسن‌هایی را که به آنها رسیده است به مردم تزریق کرده‌اند. در برخی ایالت‌ها هم نظام عرضه و تقاضا هماهنگ نیست.

از سوی دیگر، در ایالتی چون کالیفرنیای شمالی که ۲۲ درصد جمعیت آن و ۲۶ درصد کارکنان نظام بهداشت و درمان سیاهپوست هستند، فقط ۱۱ درصد از کسانی که تا امروز واکسن زده‌اند از جامعه سیاهان بوده‌اند. در همین ایالت، ۸۲ درصد از دریافت‌کنندگان واکسن در حالی سفیدپوست بوده‌اند که جامعه سفیدها ۶۸ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند.همشهری آنلاین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: