کد خبر: ۲۷۲۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۲ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - 2021January 30
این روزها تمام فکر و ذکر مقامات بهداشتی، واکسیناسیون گروه‌های حساس و طبقه‌بندی‌شده مقابل ویروس کروناست

شفاآنلاین>سلامت> این روزها تمام فکر و ذکر مقامات بهداشتی، واکسیناسیون گروه‌های حساس و طبقه‌بندی‌شده مقابل ویروس کروناست. خبری تلخ و شوکه‌آور در رسانه‌های آمریکا اعلام شد که متهم ردیف اول آن‌یکی از پزشکان بود.

به گزارش شفاآنلاین: جاشوا کولون سال گذشته به‌عنوان بهیار نمونه منطقه پُلک‌کانتی در ایالت فلوریدا انتخاب شد اما حالا باخبری که رسانه‌ها منتشر کرده‌اند دیگرکسی جاشوا را با این عنوان به یاد نمی‌آورد.

این پزشک ۳۱ساله متهم است که بعد از کمک به دزدی سه دُوز از واکسن مدرنا، فرم‌های مخصوص به واکسیناسیون را نیز جعل کرده است.

وقتی جاشوا تحت بازجویی نیروهای پلیس قرار گرفت، اعلام کرد سرپرستش به او دستور داده بود چنین اقدامی را انجام دهد. در همین ارتباط مقامات پلیس می‌گویند آنتونی دامیانو به‌عنوان رئیس مرکز بهداشت منطقه پلک‌کانتی هم متهم شناخته‌شده است.

ماجرا ازآنجا شروع می‌شود که مرکز درمانی این منطقه مسؤولیت واکسیناسیون گروه‌های حساس و پرخطر را در آنجا به عهده می‌گیرد. در این میان، جاشوا نیز مسؤولیت نظارت بر روند واکسیناسیون را به‌عهده می‌گیرد.

چند روز بعد از او خواسته می‌شود تعداد کل واکسن‌های رسیده به این مرکز را گزارش کند اما در ادامه مسؤولان متوجه می‌شوند در گزارش‌های ارسالی چند مورد تناقض وجود دارد.

وقتی هم از جاشوا در مورد این تناقض سؤال پرسیده می‌شود، او فرم‌های دستکاری‌شده و جعلی را در اختیار مسؤولان قرار می‌دهد. در دو مورد از فرم‌ها اسامی جعلی و غیرواقعی نوشته‌شده بود و دریکی هم نام آتش‌نشانی آمده بود که واکسن را دریافت نکرده بود.

جاشوا در ادامه اعتراف کرد دامیانو از او خواسته چند دوز واکسن برای مادرش بیاورد، وقتی او این کار را انجام نمی‌دهد، با تهدید از سوی سرپرستش روبه‌رو می‌شود. با جست‌وجوی نیروهای پلیس، دو دوز از واکسن‌های سرقتی در پارکینگ خانه‌یکی از دوستان دامیانو پیدا می‌شود. بنا به گفته نیروهای پلیس، این پزشکان هر دو اکنون در بازداشت هستند.روزنامه جام جم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: