کد خبر: ۲۷۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - 2021January 27
طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا از آبان ماه سال جاری ارزیابی وسع که از سال گذشته در دستور کار سازمان قرار گرفته بود، تا پایان سال ۹۹ متوقف شده است

شفاآنلاین>سلامت> مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران گفت: انجام ارزیابی وسع متوقف شده و متقاضیان استفاده از خدمات سلامت در بخش دولتی، ساکن شهر یا روستا بدون پرداخت حق بیمه تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

به گزارش شفاآنلاین: داوود حاج قاسمعلی روز چهارشنبه درباره توقف انجام ارزیابی وسع افزود: طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا از آبان ماه سال جاری ارزیابی وسع که از سال گذشته در دستور کار سازمان قرار گرفته بود، تا پایان سال ۹۹ متوقف شده است. بر این اساس متقاضیان استفاده از خدمات بخش دولتی اعم از ساکن شهر یا روستا بدون پرداخت حق بیمه تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و بابت صدور و تحویل هر دفترچه تنها باید ۳ هزار تومان پرداخت کنند.

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: پیش از توقف این طرح، دهک‌های ۶ به بالا مبلغ ۶۸۰ هزار تومان بابت حق بیمه پرداخت می‌کردند.

حاج قاسمعلی گفت: متقاضیان استفاده از خدمات بخش خصوصی اعم از داروخانه، آزمایشگاه، مراکز رادیولوژی و مطب‌های خصوصی باید نسبت به دریافت دفترچه بیمه سلامت ایرانیان از طریق ارزیابی وسع اقدام کنند.

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران اظهار کرد: متقاضیان دریافت دفترچه بیمه روستایی و بیمه سلامت همگانی در صورت مشاهده دریافت حق بیمه از سوی دفاتر پیشخوان می‌توانند با شماره ۱۶۶۶ تماس بگیرند تا سازمان بیمه سلامت به سرعت به موضوع رسیدگی و با خاطیان برخورد کند.

وی پیش از این نیز در همین رابطه گفته بود: بر این اساس طبق ابلاغ به ادارات کل استانی، ارزیابی وسع برای روستاییان، متقاضیان جدید و بیمه شدگان بیمه سلامت همگانی، در صورتی که خدمات مورد نیاز آنها محدود به بخش دولتی باشد، متوقف شده و به صورت رایگان می‌توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند. این افراد در صورتی که بیمه رایگان دریافت کنند، صرفا می‌توانند به بخش‌های دولتی سرپایی و بستری بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

حاج قاسمعلی گفته بود: اگر کسی متقاضی استفاده از خدمات بخش خصوصی باشد، باید ارزیابی وسع شود یا بنا بر خوداظهاری سرانه مصوب یک سال را به طور کامل پرداخت کند.

سازمان بیمه سلامت پنج صندوق بیمه‌ای شامل بیمه سلامت همگانی، بیمه سلامت ایرانیان، بیمه کارکنان دولت، بیمه روستاییان و عشایر و بیمه سایر اقشار است.

پیش از شیوع ویروس کرونا، انجام ارزیابی وسع برای پوشش بیمه‌ای در صندوق بیمه سلامت همگانی اجباری بود و پس از شیوع این بیماری در کشور، بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، ارزیابی وسع که توسط وزارت رفاه انجام می‌شود، متوقف شد. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: