کد خبر: ۲۷۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۹ - ۱۷ تير ۱۳۹۳ - 2014July 08
شفاآنلاين -پسماندهای تولید شده در حین ساخت و ساز، تعمیرات، بازسازی و حفاریهای جزئی و کلی از جمله پسماند های ساختمانی و عمرانی بوده که جهت ساماندهی آنها ، مدیریت و برنامه ریزی خاصی در نظر گرفته شده است .

به گزارش شفاآنلاين از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند ، این سازمان ساماندهی پسماند های ناشی از فعالیتهای مذکور را در خصوص دودسته پسماند پرحجم و کم حجم و با هدف کنترل و نظارت بر حجم تولیدی و جمع آوری مکانیزه آنها از مبدا تا مقصد و راهبری آن با استفاده از نرم افزار هوشمند و همچنین کاهش تردد مراجعین و مسافرتهای شهری در دستور کار خود قرار داده است .

بدین منظور ارائه خدمات مورد نیاز شهروندان و پیمانکاران در دفاتر الکترونیک شهر انجام شده تا ضمن تسریع خدمت رسانی به شهروندان موجبات سهولت دسترسی به خدمات مورد نیاز آنها فراهم آید .

دکتر کریمیان مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند ، با اشاره به اولویت اهداف زیست محیطی در کلیه اقدامات انجام شده توسط سازمان ؛ جمع آوری و حمل ضایعات ساختمانی و عمرانی کمتر از 5 مترمکعب، پیگیری لایحه اخذ بهای خدمات از تولیدکنندگان پسماندهای ساختمانی و عمرانی در مراجع ذیربط، بررسی وضعیت پسماندهای عادی کارخانجات و مراکز کارگاهی و تقویت نقش سازمان در ساماندهی بهینه وضع موجود و بررسی و ساماندهی مراکز تخلیه معادن و تولیدی بخش خصوصی و عمومی مصرف کننده پسماندهای ساختمانی و عمرانی را از جمله اقدامات جاری این سازمان در راستای حفاظت و ارتقاء زیست محیطی عنوان نمود.

وي  اظهار کرد: پسماندهای تولید شده در حین تعمیرات، بازسازی و و حفاریهای جزئی از جمله پسماندهای کم حجم بوده که توسط ماشین های دارای اسکیپ لودر بصورت مکانیزه توسط بخش خصوصی و تحت نظارت مناطق و سازمان حمل شده و به مراکز و گودهای ثابت یا متغیر جهت استحصال شن و ماسه انتقال می گردد.

كريميان در ادامه ضمن تاکید بر اطلاع رسانی و توزیع بروشور مناسب توسط دفاتر خدمات الکترونیک شهر وسایر عوامل ناحیه ؛ مراجعه تولید کننده به ناحیه و پیمانکار کم حجم جهت درخواست خدمات ، تعامل مستقیم تولید کننده و پیمانکار با تحویل روزانه مخزنهای مربوطه ، ارائه قبض رسید مخزن و پرداخت هزینه توسط تولید کننده به پیمانکار ، حمل مخزن های پر شده توسط پیمانکار با داشتن برگ مسیر و رعایت کلیه قوانین حمل پسماند و در نهایت تخلیه در ایستگاه میانی برای برخی مناطق و در مجموع در محل مجتمع های دفع و پردازش آبعلی و کهریزک را ، به ترتیب از مراحل دیگر جمع آوری پسماندهای کم حجم عنوان کرد.

دکتر کریمیان خاطر نشان کرد که اجرای این طرح به لحاظ وجود خیابانها و محله ها ی کم عرض و عدم امکان عبور کامیونهای حمل پسماندهای عمرانی بسیار مفید و مناسب بوده و به همین لحاظ مقدمات اجرای فراگیرآن در تمام مناطق در آینده نزدیک ، فراهم شده است .

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند در انتها ، ابراز امیدواری کرد که با توجه به نظر سنجی ها ، نتایج اجرای پایلوت طرح ساماندهی پسماندهای کم حجم در ناحیه یک منطقه 8 رضایتبخش بوده و مقدمات اجرای این طرح (حداکثر به مدت یکسال) در مناطق 4، 8، 13 فراهم شده است .

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: