کد خبر: ۲۷۲۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - 2021January 26
حدود یک سالی می‌شود که دنیا تحت تاثیر ویروسی به نام کرونا قرار گرفته است ویروسی که سبب شده که دولتها برای مقابله با آن اقداماتی را در نظر بگیرند.

شفاآنلاین>سلامت> حدود یک سالی می‌شود که دنیا تحت تاثیر ویروسی به نام کرونا قرار گرفته است ویروسی که سبب شده که دولتها برای مقابله با آن اقداماتی را در نظر بگیرند.

این ویروس نه تنها سلامتی انسان‌ها را نشانه رفته بلکه سبب شده آسیب‌های جدید اجتماعی‌ای در سایه آن شکل بگیرد و تاثیر بسزایی هم در دیگر سایر آسیب‌ها بگذارد.اما مهم‌ترین آسیبی که بر انسان‌ها گذاشته اثرات روحی و روانی است و از سوی دیگر تعامل اجتماعی و نزدیکی افراد به یکدیگر را از بین برده است.

اما این دور شدن افراد از یکدیگر منجر می‌شود که برخی‌ها در تنهایی، بی‌کسی و بی‌هویتی به سر ببرند و در نتیجه ممکن است که تصمیم به خودکشی بگیرند. نکته اینجاست که وقتی همبستگی اجتماعی در جامعه ضعیف باشد، در بین تمام اجزای دیگر جامعه پاره گی به وجود می‌آید.از دیگر آسیب‌هایی که این بیماری به وجود آورده می‌توان به بعد اقتصادی آن اشاره کرد. در پی محدودیت‌هایی که برای مقابله با کرونا در نظر گرفته‌اند کارایی افراد به نوعی پایین آمده، کسب و کار بسیاری تحت تاثیر آن قرار گرفته وبعضاً مشاغلی را هم از بین برده است اما نکته اینجاست که بیکاری ناشی از آن بسیار خطرناک و جبران‌ناپذیر است چرا که بیکاری زمینه ساز بسیاری از آسیب هاست.

همانطور که می‌بینیم در حال حاضر سرقت‌ها افزایش یافته است. از سوی دیگر کرونا ممکن است بحران اقتصادی را در جامعه به وجود بیاورد. کرونا از لحاظ سیاسی هم ممکن است آسیب‌هایی را به کشور وارد کند. مثلا اقتدار مشروع نظام را در این خصوص که تا چه حد توانسته از گسترش و ممانعت این بیماری موفق عمل کند را زیر سوال ببرد و بی‌اعتمادی را در بین مردم و مسئولان بیشتر کند. اما همانطور که گفتم از نظر روحی و روانی صدمات جبران ناپذیری را بر افراد گذاشته است. به نظر من انسان‌هایی که امروز در این جهان زندگی می‌کنند در نوع خود بی‌نظیرند یعنی تا زمانی که زنده هستند چنین روزهایی را فراموش نخواهندکرد.

به هر حال آنچه که مشخص است اینکه آسیب‌هایی در جامعه وجود دارد که بی‌توجهی به آنها عواقب جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.امان الله قرایی مقدم / روزنامه آفتاب یزد
برچسب ها: کرونا ، جامعه ، بیماری ، صدمات
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: