کد خبر: ۲۷۲۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - 2021January 21
امکانات درمانی هرمزگان باید متناسب با پذیرش این بیماران افزایش یافته و بهبود یابد.

شفاآنلاین>سلامت> نماینده حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم کشورهای همجوار هرمزگان به ویژه عمان و امارات عربی متحده مشتاق هستند امور درمانی خود را در هرمزگان انجام دهند اما با وجود فاصله بیشتر، برای این امور به استان فارس می روند.

به گزارش شفاآنلاین: احمد مرادی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از ۳۰ پروژه بخش بهداشت و درمان که با حضور دکتر نمکی  در بندرعباس انجام شد اظهار داشت:  امکانات درمانی هرمزگان باید متناسب با پذیرش این بیماران افزایش یافته و بهبود یابد.

  وی تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان استان کارها و مجاهدت های فراوانی صورت گرفته که شایسته تقدیر است اما هنوز کمبودهای زیادی وجود دارد.

 وی ادامه داد سرانه تخت های بیمارستانی در استان هنوز به استانداردها و میانگین کشوری نرسیده که با توجه به روند امور و نگاه عدالت محور وزارت بهداشت، به تحقق آن خوشبین هستیم.

مرادی اضافه کرد : استان هرمزگان با توجه به وسعت خود به استانهای همجوار نیز خدمات بهداشتی و درمانی می دهد که به همین دلیل لازم است ۲دانشگاه علوم پزشکی دیگر در شرق و غرب استان راه اندازی شود.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز ضمن تایید سخنان این نماینده مجلس اظهار داشت:  برای جذب توریست سلامت در استان سرمایه گذاری خواهیم کرد.
دکتر نمکی تصریح کرد:  آینده هرمزگان در بخش بهداشت و درمان روشن است و توسعه زیرساخت های آن به سرعت پیش خواهد رفت.

وزیر بهداشت به منظور بهره برداری از ۳۰ طرح بهداشتی و درمانی به ارزش افزون بر ۲ هزاز و ۳۷۲ میلیارد و ۶۹۸ ریالو شرکت در ستاد ملی مبارزه با کرونا چهارشنبه شب وارد هرمزگان شد.

 این طرح‌ها به صورت همزمان در شهرستان‌های بندرعباس، میناب، بشاگرد، قشم، سیریک و جاسک به بهره‌برداری رسید.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: اورژانس بزرگ بیمارستان شهید محمدی، اتاق عمل بیمارستان کودکان، بخش بستری و CT بیمارستان کودکان، پایگاه سلامت سجادیه، مرکز جامع سلامت خونسرخ و پایگاه اورژانس دهنو از طرح‌های قابل افتتاح در شهرستان بندرعباس است.
همچنین در این روز طرح LDR  مرکز تخصصی زنان و زایمان بیمارستان، افتتاح اورژانس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع)، افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستایی سرمست، افتتاح رسمی مرکز درمان بستر توکهور و هشتبندی و افتتاح سه واحد محل زیست پزشک و ماما سرمست در شهرستان میناب به بهره برداری رسید.

 افتتاح شبکه بهداشت و درمان، افتتاح بخش تالاسمی بیمارستان و بهره برداری از اورژانس بازسازی شده از طرح‌های بهداشتی درمانی در سیریک است.
 افتتاح پنج خانه بهداشت در روستاهای گوروی، درکاه، موردان، اوهکن و کور و افتتاح بخش تالاسمی در شهرستان بشاگرد و همچنین افتتاح چهار واحد منازل متخصصان و ۱۰ واحد منازل پزشکان در قشم از دیگر طرح‌های افتتاحی با حضور وزیر بهداشت می‌باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: