کد خبر: ۲۷۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۸ - ۱۴ تير ۱۳۹۳ - 2014July 05
شفا آنلاين-اصغرآقا که ۳۰سال است در زمينه تعمير انواع ماشين ها فعاليت مي کند، مي گويد: هر ماشيني به مرور زمان دچار فرسودگي مي شود براي همين است که قبل از آن که آسيب ببيند، بايد به آن رسيدگي کرد؛ درست مانند بدن انسان. بدن ما نيز هرچه قدر که سالم بخوريم، ورزش کنيم و ... فرسوده مي شود اما سرعت فرسودگي آن متفاوت است.

گفته مي شود:

۲۷سالگي: توده عضلاني به تدريج کاهش پيدا مي کند، پس از اين سن مردان هر ۱۰سال، ۲کيلوگرم عضله از دست مي دهند. مصرف ۲۰گرم پروتئين پس از کار و ورزش با وزنه توصيه مي شود.

۳۵ سالگي: خط هايي دور چشم ظاهر مي شود. به علت خنديدن يا جمع کردن چشم، کلاژن پوست شروع به شکستن مي کند.

۴۳سالگي: وضوح کلمات نوشته شده کاهش مي يابد.اگر بالاي ۴۰سال سن داريد و براي خواندن هر صفحه اي که به فاصله طول دست ها قرار داده ايد، مجبوريد چشم خود را جمع کنيد، دچار «پرسبيوپيا» شده ايد. اين حالت بر اثر از بين رفتن حالت کششي در عدسي چشم رخ مي دهد. استفاده از عينک آفتابي که ۹۹ تا ۱۰۰درصد قابليت پيشگيري از وارد شدن اشعه هاي UVA و UVB به چشم را دارد و قدرت جذب UV آن تا حد ۴۰۰نانومتر است، از آسيب ديدگي چشم پيشگيري مي کند.

۴۵سالگي: در سايت «نيوزويک»، آمده است که در اين سن لکه هاي قهوه اي در پوست ظاهر مي شود. به پشت دست هاي خود نگاه کنيد، دستي که هنگام رانندگي بيشتر در معرض نور خورشيد قرار دارد، لکه هاي سفيد يا قهوه اي بيشتري دارد. اين نشانه آسيب ديدگي سلول هاي توليد کننده رنگدانه است. هر روز صبح به تمامي قسمت هاي بدن که در معرض نور خورشيد قرار مي گيرد، کرم ضدآفتاب بماليد تا دچار سرطان پوست نشويد.

۶۵سالگي: درد مفصل ها آغاز مي شود. اگر پس از ورزش، دچار دست درد، زانودرد يا لگن درد مي شويد، به آستئوآرتريت، التهاب مفصل مبتلا شده ايد. براي پيشگيري ورزش را ادامه دهيد. افراد چاق نسبت به ديگران ۳برابر بيشتر در معرض آستئوآرتريت زانو قرار دارند.

۶۹سالگي: کاهش شنوايي، در اين سن افرادي که مشکل شنوايي دارند، تصور مي کنند ديگران واضح حرف نمي زنند. به اين افراد توصيه مي شود، هنگام استفاده از هدفون، صداي آن را کم کنند.

خراسان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: