کد خبر: ۲۷۱۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۹ - ۳۰ دی ۱۳۹۹ - 2021January 19
امان الله قرائی مقدم
البته قبل از انقلاب نیز بسیاری از کسب و کارها از ساعت ۶ تعطیل میشد به دلیل کاهش مصرف انرژی و از همه مهمتر اینکه افراد وقت بیشتری را در اختیار خانواده داشته باشد.
شفاآنلاین>سلامت>گاهی در جامعه شرایطی به وجود می‌آید که ناچارند مسئولان باید دست به تمهیداتی بزنند تا شرایط رفع گردد مثل شرایطی که کرونا در کشور به وجود آورده است. یکی از این محدودیت‌هایی که برای جلوگیری از این بیماری در نظر گرفته‌اند، منع رفت و آمد است. اما این موضوع سبب شده که شاهد خاموشی‌هایی در بزرگراه‌ها و خیابان‌ها گردیم. به نظرم افزایش مصرف انرژی از جمله آب،برق و گاز سبب شده که چنین تصمیمی را بگیرند. البته قبل از انقلاب نیز بسیاری از کسب و کارها از ساعت ۶ تعطیل میشد به دلیل کاهش مصرف انرژی و از همه مهمتر اینکه افراد وقت بیشتری را در اختیار خانواده داشته باشد. امروز
در اقصی نقاط کشور برق و گاز وجود دارد که از آن استفاده می‌کنند. استفاده نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها از برق که دیگر جای خود دارد از همین رو این حجم زیاد استفاده از برق و گاز سبب شده که شاهد خاموشی‌هایی باشیم. اما آنچه که در این میان اهمیت دارد خاموشی برخی بزرگراه‌ها و خیابان‌هاست به این دلیل که جاهایی که تاریک است می‌تواند مامن و پناهگاه مجرمان از جمله دزد‌ها گردد. با این وجود به نظر می‌رسد که شرایط جامعه ایجاب می‌کند که این خاموشی‌ها رخ دهد و مطمئن باشید که دولت هم نمی‌خواهد بابت این مسئله مورد انتقاد قرار بگیرد بنابراین ناچارا دست به این اقدام زده است. اما به طور کلی می‌توان گفت که این پدیده یعنی خاموشی‌های اتوبان و خیابان‌ها به دلیل ندانم کاری‌ها و برنامه ریزی‌های غلط در گذشته است. یعنی آن زمان که مسئولان باید برای چنین روزهایی تمهیداتی را می‌اندیشیدند این کار را نکردند که حالا با کمبود انرژی مواجه هستیم از سوی دیگر فرهنگ‌سازی مناسبی در خصوص مصرف انرژی نداشتند که این چنین مردم بی‌محابا برق، آب و گاز را مصرف می‌کنند اگر اقدامات لازم را از زمان‌های گذشته، مسئولان انجام می‌دادند شاید شاهد چنین اتفاقاتی نبودیم.
آفتاب یزد
برچسب ها: خاموشی ، مجرمان ، کسب و کار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: