کد خبر: ۲۷۱۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۲۹ دی ۱۳۹۹ - 2021January 18
چنین شرایطی نیز قیمت سکه و طلا را نیز نزولی کرد، به طوریکه پیش بینی می‌شود، از روز دوشنبه سکه نیز کانال عوض کند و به کانال ۹ میلیون تومانی سقوط کند و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز بالاخره به زیر یک میلیون تومان بیاید، حال باید دید که در هفته پیش روی بازار ارز، سکه و طلا آیا گارد نزولی خود را همچنان حفظ خواهند کرد

شفاآنلاین>سلامت> قیمت این ارز در معاملات پشت خطی تهران و هرات، حتی پس از اینکه اعلام شد، آمریکا تحریم‌های جدیدی را بر روی برخی نهاد‌ها و اشخاص‌ ‌ایرانی اعمال کرده است، دچار افت بیشتری شد. مسئله‌ای که نشان می‌دهد بازار تا حدی حساسیت خود به اخبار تحریمی دوران ترامپ را از دست داده است و بیشتر بر مبنای امید‌های آینده نسبت به تغییر شرایط تحریمی، موقعیت فروش را برای خود تعیین کرده است.

به گزارش شفاآنلاین: چنین شرایطی نیز قیمت سکه و طلا را نیز نزولی کرد، به طوریکه پیش بینی می‌شود، از روز دوشنبه سکه نیز کانال عوض کند و به کانال ۹ میلیون تومانی سقوط کند و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز بالاخره به زیر یک میلیون تومان بیاید، حال باید دید که در هفته پیش روی بازار ارز، سکه و طلا آیا گارد نزولی خود را همچنان حفظ خواهند کرد.

افزایش تقاضا برای خرید سکه همزمان با کاهش قیمت! آخرین وضعیت بازار سکه و طلا
محمد کشتی آرای نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با فرارو با بیان اینکه کاهش قیمت دلار اصلی‌ترین دلیل برای افت قیمت سکه و طلا در بازار است، افزود: با توجه به اینکه ارز طی روز‌های اخیر مدام در حال عوض کردن کانال قیمتی است و روز شنبه نیز حتی کانال ۲۲ هزار تومان را نیز لمس کرد، این مسئله باعث شد که قیمت‌ها در بازار سکه و طلا نیز کاهشی شود، از سوی دیگر اظهارات آقای رئیس جمهور در مورد کاهش قیمت دلار به ۱۵ هزار تومان در صورتیکه دارایی‌های ارزی بلوکه شده ایران در کره جنوبی نیز آزاد شود، مزید بر علت شد تا کاهش قیمت‌ها بیشتر شود و سیر تندتری به خود بگیرد.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تاکید بر اینکه الان نمی‌توان پیش بینی دقیقی از روند حرکتی آینده سکه و طلا کرد، بیان داشت: این که دلار آیا به زیر ۲۰ هزار تومان خواهد رسید یا نه را در حال حاضر نمی‌توان در مورد آن مطلبی گفت، بلکه باید دید که بازار چه سمت و سویی پیدا خواهد کرد، طبعا در مورد بازار سکه و طلا نیز همین موضوع صادق است و بر اساس قیمت دلار در بازار داخل و همچنین بهای اونس جهانی قیمت‌های سکه و طلا تعیین می‌شود.

کاهش قیمت دلار تا محدوده ۱۹ تا ۲۱ هزار تومان ادامه دارد
سیدکمال سیدعلی کارشناس بازار ارز در گفتگو با فرارو با اشاره به اینکه از حدود ۳، ۴ ماه پیش نیز پیش‌بینی می‌شد که ارز تا قیمت بین ۱۹ تا ۲۱ هزار تومان کاهش داشته باشد، گفت: این در حالیست که بخشنامه بانک مرکزی در مورد واردات بدون انتقال ارز قیمت دلار را در حدود ۲۵ هزار تومان نگه داشت و شاهد بودیم که حدود ۴۰ روز نیز دلار در این قیمت ثابت ماند، بالاخره وضعیت صادرات و واردات است که قیمت ارز در بازار را تعیین می‌کند.

وی افزود: اصولا قیمت ارز تابع سیاست‌ها و متغیر‌های کلان اقتصادی است، در زمانی که ارز‌ بالای ۲۵، ۲۶ هزار تومان بود، کسانی که به قصد سرمایه گذاری در بازار ارز حضور پیدا کردند، ریسک بالایی را متحمل شدند، در این رابطه باید سیاست بانک مرکزی در بلند مدت ثبات و تعادل در بازار ارز باشد. این در حالیست که قیمت ارز در هماهنگی کامل با وضعیت تجارت خارجی کشور شامل صادرات و واردات، وضعیت تولید کالا و خدمات و... است.

این کارشناس مسائل ارزی همچنین در مورد کاهش قیمت دلار به ۱۵ هزار تومان که روحانی از آن صحبت کرده بود، یادآور شد: اول این موضوع باید مشخص شود که آیا اساسا به نفع اقتصاد کشور است که دلار ۱۵ تومان شود، یا خیر، از سوی دیگر باید دید اگر دلار به این قیمت هم برسد، آیا در این محدوده ماندگار است یا دوباره افزایش خواهد یافت، این در حالی است که به نظر می‌رسد در کوتاه مدت دلار تا مرز ۱۹، ۲۰ هزار تومان کاهش خواهد یافت، بعد از آن نیز کاهش بیشتر بستگی به متغیر‌های زیادی دارد، به طور مثال ما باید بتوانیم روزانه حدود ۲.۵ میلیون بشکه نفت صادر کنیم، تا درآمد‌های ارزی افزایش یابد. روزنامه ابتکار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: