کد خبر: ۲۷۱۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۹ - ۲۸ دی ۱۳۹۹ - 2021January 17
منشا اصلی آلودگی هوا کارخانه‌ها و ترددغیرضروری خودرو‌های تک سرنشین بوده که با وجود شیوع کرونا بیشتر هم شده است.
شفاآنلاین>سلامت>یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: آلودگی هوا می‌تواند ابتلا به ویروس کرونا را چند برابر افزایش دهد.
به گزارش شفاآنلاین:مسعود مردانی، متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا درباره آلودگی هوا اظهار کرد: آلودگی هوا در حال حاضر یک معضل بزرگ و مسئله تهدید آمیزی برای همه خانواده‌ها محسوب می‌شود.

او گفت: منشا اصلی آلودگی هوا کارخانه‌ها و ترددغیرضروری خودرو‌های تک سرنشین بوده که با وجود شیوع کرونا بیشتر هم شده است.

مردانی بیان کرد: موضوع آلودگی هوا در شهر‌های کوچک کنترل شده اما هنوز در کلانشهر‌ها این مسئله رفع نشده است. با شروع تعطیلات فعلی و تردد‌های خودرو‌های غیر بومی باز هم ممکن است شاهد آلودگی هوا در شهر‌های کوچک باشیم و همچنین  چرخه انتقال کرونا دوباره به حرکت در آید.

او تصریح کرد: مسئولان باید تدابیر جدی را  درباره ترافیک شهر پیاده کنند تا مردم با ترس کمتری  از وسایل نقلیه استفاده کنند.

مردانی گفت: آلودگی هوا می‌تواند ابتلا به ویروس کرونا را چند برابر افزایش دهد. دلیل مبتلا شدن و درگیری بیشتر افراد به کووید ۱۹ همین آلودگی هواست، زیرا  ریه‌ها و دستگاه‌های تنفسی به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

او توصیه کرد: بهتر است در روزهایی که هوا ناسالم است افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و دیگر افراد جامعه نیز از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند. 
برچسب ها: آلودگی ، کرونا ، ویروس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: