کد خبر: ۲۷۱۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۲۴ دی ۱۳۹۹ - 2021January 13
سرهنگ كارآگاه خيرالله دولتخواه گفت: در پي افزايش وقوع سرقت خودرو و همچنين لوازم و محتويات داخل خودرو در تهران و حومه که موجبات نارضايتي شهروندان و ايجاد مشکلات عديده اي براي آنها شده بود، مراتب رسيدگي، پيجويي و كشف جرم بصورت ويژه در دستور کار کارآگاهان دايره مبارزه با سرقت وسائط نقليه پايگاه پنجم پليس آگاهي پايتخت قرار گرفت.

شفاآنلاین>اجتماعی> رئيس پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ از دستگيري و انهدام باند سارقان خودرو و كشف 400 فقره سرقت به ارزش بيش از 1 ميليارد تومان خبر داد. 
 
 
به گزارش شفاآنلاین: سرهنگ كارآگاه خيرالله دولتخواه گفت: در پي افزايش وقوع سرقت خودرو و همچنين لوازم و محتويات داخل خودرو در تهران و حومه که موجبات نارضايتي شهروندان و ايجاد مشکلات عديده اي براي آنها شده بود، مراتب رسيدگي، پيجويي و كشف جرم بصورت ويژه در دستور کار کارآگاهان دايره مبارزه با سرقت وسائط نقليه پايگاه پنجم پليس آگاهي پايتخت قرار گرفت.
وي افزود: در اين رابطه، كارآگاهان حين گشت زني يکدستگاه خودرو پرايد مسروقه را مشاهده که سرنشينان آن از خودرو پياده شده و قصد سرقت يکدستگاه خودرو پرايد ديگر را داشته که به محض متوجه شدن حضور پليس از محل متواري مي شوند و گوشي تلفن همراه يکي از سارقان داخل خودروي مسروقه بجا مي ماند.
رئيس پايگاه پنجم پليس آگاهي ابراز داشت: پس از کشف خودرو، گوشي مربوط به يكي از سارقان بررسي و مشخص شد که سارقان بصورت باندي و در سطح گسترده اقدام به سرقت وسايط نقليه و لوازم خودرو مي کنند. 
اين مقام انتظامي تصريح كرد: با اقدامات اطلاعاتي و عملياتي انجام شده توسط كارآگاهان پايگاه پنجم، هويت کليه اعضاي باند مجرمانه و مخفيگاههاي آنها در شهرستانهاي نظرآباد، اسلامشهر و چهاردانگه شناسايي و پس از هماهنگيهاي قضايي و انتظامي لازم، در نهایت كارآگاهان طي يک سلسله عمليات موفقيت آميز برای دستگيري اعضاي باند اقدام و موفق شدند تعداد 6 نفر بنام هاي، كيوان، سهيل، موسي، اسماعيل، جعفر و حسين را دستگير و در همان لحظه دو دستگاه خودرو نيسان و پژو 206 مسروقه از محل حضور نامبردگان کشف و تعداد زيادي وسايل و قطعات فابريک خودرو كه داراي فاكتور بودند از منزل كيوان کشف مي شود.
دولتخواه افزود: كارآگاهان در ادامه با تلفن مندرج در فاکتور تماس و شخصي بنام مجيد ساکن شهرستان آبيک اعلام داشت، اموال وي با خودرويش(مزدا وانت) به ارزش بيش از 700ميليون تومان به سرقت رفته که پس از مدتي خودرو او در محدوده علي آباد قاجار بصورت رها شده کشف شده است.
به گفته وی، پس از انتقال اموال و سارقان به پايگاه پنجم، در بازجويي صورت گرفته به سرقت حدود 400 دستگاه خودرو اعتراف و بيان داشتند، در حوزه تهران، کرج و قزوين خودروها را سرقت و پس از باز کردن لوازم، قطعات و وسايل داخل آنها، خودروها را در نقاط مختلف رها مي کردند.
رئيس پايگاه پنجم پليس آگاهي گفت: با اعتراف صريح اعضاي باند و معرفي ساير همدستان و مالخران كارآگاهان تعداد 7 نفر ديگر از اعضاي باند را که در ارتباط با سرقت و خريد اموال مسروقه با اين باند تبهكاري همکاري داشتند دستگير كرده و با پيگيري هاي مستمر كارآگاهان محلهاي سرقت شناسايي، شاکیان مربوطه دعوت و اظهاراتشان اخذ و تمامي متهمان با دستور مقام قضايي برای تکميل تحقيقات و ساير اقدامات پليسي لازم تحت نظر هستند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: