کد خبر: ۲۷۱۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۲۴ دی ۱۳۹۹ - 2021January 13
اگر الان می بینید واکسن هپاتیت بی که در انستیتو پاستور ایران ساخته می شود، تکنولوژی آن از کوبا به ایران منتقل شده
شفاآنلاین>سلامت>بیگلری گفت: در فاز یک و دو انسانی در کوبا مشخص شد که واکسن کرونای تولید مشترک ایران و کوبا بسیار ایمن بوده و هیچ عارضه‌ای نداشته است.
به گزارش شفاآنلاین:علیرضا بیگلری رییس انستیتو پاستور ایران در خصوص سابقه همکاری ایران و کوبا برای ساخت واکسن، اظهار کرد: کوبا یکی از معدود کشورهایی است که صنعت تولید واکسن آن، بسیار پیشرفته است و در سالهای قبل نیز تنها کشوری بوده که فناوری تولید واکسن را به ایران انتقال داده است.

رییس انستیتو پاستور ایران گفت: اگر الان می بینید واکسن هپاتیت بی که در انستیتو پاستور ایران ساخته می شود، تکنولوژی آن از کوبا به ایران منتقل شده و با آمدن این واکسن، نه تنها ایران قادر است که این واکسن را بسازد بلکه قریب به اتفاق مردم ایران با این واکسن در مقابل هپاتیت بی، واکسینه شده اند.

وی افزود: انستیتو پاستور ایران با تصویب مجلس شورای اسلامی مامور شد که واکسن پنوموکوک یا واکسن ذات الریه کودکان را بسازد، این واکسن یکی از پیچیده‌ترین واکسن‌های دنیاست که کمتر از ۵ کشور قدرت تولید آن را دارند که کوبا نیز یکی از آن‌هاست. انستیتو پاستور ایران در سال ۹۸ همکاری خودش را با کوبا برای ساخت واکسن پنوموکوک شروع کرد.

عضو کمیته ملی واکسن بیان کرد: فناوری ساخت واکسن کرونای کوبا منطبق بر واکسن ذات الریه کودکان بوده و به همین دلیل مشکلی برای تولید واکسن کرونا نداریم و ایران بر این اساس مراحل ساخت واکسن کرونای مشترک با کوبا را آغاز کرده است و ۵ تا ۶ ماه است که همکاری بین دو کشور از مراحل اولیه طراحی واکسن، آزمایش حیوانی و کارآزمایی بالینی آغاز شده است و در فاز یک و دو انسانی در کوبا مشخص شد که این واکسن، بسیار بسیار ایمن و بدون عارضه‌ای بوده و کارایی بسیار چشمگیری داشته است.

رییس انستیتو پاستور ایران تاکید کرد:، چون اطمینان داریم که فاز یک و دو کارآزمایی بالینی این واکسن در کوبا هیچ عارضه‌ای نداشته است، می‌توانیم مطمئن باشیم که فاز سوم کارآزمایی آن که به صورت همزمان در ایران و کوبا انجام شود، نتایج بسیار خوبی خواهد داشت و می‌توانیم پس از آن وارد فاز واکسیناسیون عمومی شویم.

برچسب ها: واکسن ، کوبا ، عارضه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: